X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo V50 - dane techniczne, wymiary, spalanie

Strona główna -> Volvo -> V50

 



Ze względu na obecność wału napędowego, wersja AWD ma nieco zwiększony prześwit podwozia w stosunku do V50 z przednim napędem. Sztywniejszy drążek reakcyjny oraz zmienione charakterystyki tłumienia amortyzatorów z powodzeniem kompensują wyższe położenie środka masy samochodu, umożliwiając zachowanie doskonałych parametrów dynamicznych. Silnik T5 oraz napęd na wszystkie koła jeszcze mocniej podkreślają sportową naturę modelu V50. Połączenie wysokich osiągów i stabilnego zachowania się na drodze powoduje, że po zakończeniu jazdy próbnej niełatwo jest opuścić miejsce za kierownicą.

Nowy turbodoładowany silnik Diesla o wysokiej mocy
Modele Volvo V50 i nowe S40 zadebiutowały z całkowicie nowym czterocylindrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym. Silnik ten zapewnia doskonałe osiągi (0-100 km/h w 9,6 sekundy, prędkość maksymalna 210 km/h). Natychmiastowa i dobrze wyważona reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszania daje kierowcy poczucie kontroli i mnóstwo przyjemności z jazdy. Parametry nowego silnika precyzyjnie odzwierciedlają filozofię Volvo, która narzuca wysokie wymagania w zakresie osiągów i poziomu hałasu. Ponadto jego konstrukcja uwzględnia rygorystyczne wymogi Volvo w zakresie bezpieczeństwa zderzeniowego.


Nowy silnik o zapłonie samoczynnym ma głowicę cylindrów ze stopu aluminium. Wyposażony jest w turbosprężarkę oraz magistralę paliwową typu „common rail” drugiej generacji. Jest to podobne rozwiązanie, jak stosowane w silnikach Diesla większych modeli tej marki. Paliwo jest rozpylane pod ogromnym ciśnieniem (1600 barów), co powoduje jego bardzo dokładne rozpylenie. Jest to z korzyścią zarówno dla osiągów, jak i zużycia paliwa. Piezoelektryczne wtryskiwacze umożliwiają podzielenie dawki wtrysku na kilka porcji, co przyczynia się do mniejszej hałaśliwości pracy silnika. Ponadto dzięki tego typu wtryskiwaczom silnik ten jest przygotowany do spełnienia przyszłych norm czystości spalin.


Od połowy 2004 roku silnik o zapłonie samoczynnym może być wyposażany w filtr cząstek stałych, który w istotny sposób redukuje zawartość niespalonych cząsteczek sadzy w spalinach, przyczyniając się ten sposób do mniejszego zanieczyszczania atmosfery. Filtr ten jest oczyszczany (regenerowany) w sposób automatyczny – jego zawartość ulega w regularnych odstępach czasu spaleniu. Niewielki dodatek paliwa umożliwia realizację tego procesu w umiarkowanie wysokiej temperaturze (około 450°C w porównaniu do normalnie wymaganych około 550°C). Cały proces, łącznie z dostarczeniem odpowiedniej dawki paliwa, odbywa się bez udziału kierowcy. Częstotliwość regeneracji filtra dostosowywana jest do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Omawiany silnik Diesla ma pojemność skokową 2,0 litra. Od jesieni 2004 dostępna jest również tego typu jednostka o pojemności 1,6 litra.

« < 1 2 3 4 > »