X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowe volvo s60 dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Volvo -> S60 -> 2 (2010-dziś)

 



Volvo S60 2 (2010-dziś)

2 marca 2010 r. na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie miała miejsce premiera światowa całkowicie nowego Volvo S60.

Nowe Volvo S60 ma bardziej dynamiczny i sportowych charakter, niż jakikolwiek wcześniejszy model tej marki. Praktycznie wszystkie linie auta tworzą dynamiczny profil, który sprawia wrażenie bardziej nadwozia typu coupe niż sedan. Linia dachu, wyjątkowy kształt pokrywy silnika podkreślają sportowy charakter auta. Jednocześnie samochód jest przykładem najlepszego skandynawskiego wzornictwa.

„Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy” – powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo.

Dynamiczne i komfortowe zawieszenie w nowym S60

Samochód oferowany z dwoma typami zawieszenia. Na rynku europejskim standardem jest sportowe. Z kolei na większości rynków Ameryki Północnej i Azji samochód wyposażono w komfortowe zawieszenie, a wariant sportowy jest opcją dodatkową. Różnice pomiędzy oboma rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant komfortowy ma nieco bardziej miękkie ustawienia, pozwalające na bardziej płynną jazdę na drogach o nawierzchniach gorszej jakości.

Volvo S60 jest pierwszym modelem z układem Pedestrian Detection

Nowy model Volvo został wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne poprawiające bezpieczeństwo oraz prawdziwie sportowe właściwości jezdne auta. Nowe Volvo S60 jako pierwsze otrzymało przełomowe rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa czynnego, układ Pedestrian Detection oraz nowy, bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy.

Oprócz układu City Safety znajdującego się w wyposażeniu standardowym, nowe Volvo S60 wyposażone jest w układ wykrywania oraz reakcji na pieszych pojawiających się przed samochodem, ang. Pedestrian Detection. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki i wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

« < 1 2 3 > »