X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volkswagen touran 2, vw touran dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Touran -> 2 (2010-dziś)

 



Volkswagen Touran 2 (2010-dziś)

Na Tourana zdecydowało się już 1,13 miliona klientów. W Niemczech, tuż przed wprowadzeniem nowego modelu, miał 47-procentowy udział w swoim segmencie. W Europie należy do grona pięciu najlepiej sprzedających się modeli w klasie. Taka sytuacja rynkowa stwarza doskonałe warunki do wprowadzenia nowej, znacznie zmodyfikowanej generacji Tourana.

Stylistyka nadwozia jest zgodna z aktualnym DNA designu Volkswagena. Auto otrzymało zupełnie nowy przód i tył, zmieniono sylwetkę, szczególnie w tylnej części nadwozia i odpowiednio dopasowano obręcze kół. Uwagę przyciągają nowe, dwuczęściowe światła tylne oraz nowe reflektory przednie z opcjonalnymi, diodowymi światłami do jazdy w dzień. Nowoczesne systemy, takie jak Dynamic Light Assist (na stałe włączone światła drogowe) oraz udoskonalony Park Assist 2.0 z funkcją prawie automatycznego parkowania prostopadle i równolegle do jezdni, przekraczają pod względem technicznym granice między poszczególnymi klasami samochodów.

Jest wiele czynników, które przyczyniły się do popularności Tourana. Jednym z nich jest fakt, że ten van lepiej niż wiele innych samochodów spełnia oczekiwania rodzin i jest lepiej dostosowany do wymagań osób lubiących przestronne auta. Jednocześnie nowy van Volkswagena znacznie zyskał na dynamice. Styliści nie tylko dopracowali jego kształty na papierze, lecz również przeprowadzili wiele prób w tunelu aerodynamicznym. W rezultacie wartość cw obniżyła się z 0,32 do 0,29.

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowy Touran z krótkimi zwisami nadwozia jest tak samo kompaktowy, jak poprzednik. Aktualny model ma 4.397 milimetrów długości, 1.794 milimetrów szerokości, z seryjnym od wersji Comfortline relingiem dachowym jego wysokość wynosi 1.674 milimetry. Tylna pokrywa, licząc do najwyższej krawędzi, unosi się w górę na 2.060 milimetrów, dzięki temu podczas deszczu mogą schować się pod nią nawet bardzo wysokie osoby. Rozstaw osi pozostał niezmieniony i wynosi 2.687 milimetrów.

Krótki przejazd do przedszkola czy szkoły, długa podróż na wakacje, transport większych przedmiotów, czy wyjazd z szóstką znajomych na mecz piłki nożnej – Touran spełnia wszystkie te zadania. Świadczy o tym 1,13 miliona sprzedanych egzemplarzy i wiele wygranych testów porównawczych przeprowadzanych przez media na całym świecie. Podstawę tych sukcesów można łatwo określić: perfekcja w każdym szczególe jako myśl przewodnia całej koncepcji auta. I właśnie w tej kwestii nowy, pięcio- lub siedmioosobowy Touran, został udoskonalony.

We wnętrzu aktualnej generacji Tourana zastosowano nowe materiały, zegary, aplikacje i elementy obsługowe.

System pojedynczych siedzeń Tourana jest znakomity zarówno pod względem ergonomii, jak i zmienności. Trzy ustawione obok siebie fotele drugiego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu o 160 mm, a także złożyć i wymontować w łatwy sposób. Ze względu na stosunkowo wysoką pozycję siedzącą fotele te zapewniają dobre podparcie ud, a tym samym wygodę podczas długich podróży. Zmodyfikowane, wsuwane zagłówki drugiego i trzeciego rzędu poprawiają widoczność do tyłu.
Kieszenie i składane stoliki z uchwytami na kubki w oparciu fotela kierowcy i pasażera, środkowy fotel, który może być wykorzystywany jako stolik, schowki w podłodze przed siedzeniami drugiego rzędu i pod przednimi fotelami oraz duże kieszenie w drzwiach – to elementy, które z pewnością doceni każdy użytkownik Tourana. Można również całkowicie złożyć oparcie fotela obok kierowcy, jeżeli trzeba przewieźć długie przedmioty. Opcjonalnie Touran może być zamówiony z trzecim rzędem siedzeń.

Optymalne wykorzystanie przestrzeni w Touranie dotyczy także bagażnika. W schowkach w bocznej ścianie i w podłodze można umieścić wszystko, co zazwyczaj przesuwa się po podłodze. Nawet trójkąt ostrzegawczy ma swój oddzielny, nowy schowek. W celu lepszej ochrony wszelkiego ładunku boczne ściany bagażnika otrzymały nową formę i zostały wyłożone wykładziną dywanową.

W klasycznej, pięcioosobowej konfiguracji przedział bagażowy ma pojemność do 695 litrów, maksymalna ładowność wynosi – w zależności od wersji – do 660 kilogramów. Po wyjęciu wszystkich siedzeń drugiego rzędu i złożeniu trzeciego rzędu, maksymalna pojemność wzrasta do 1.913 litrów, w wersji pięcioosobowej nawet do 1.989 litrów. Użytkownicy nowego Tourana nie powinni mieć problemów z przewiezieniem różnego rodzaju ładunków.

1.2 TSI o mocy 77 kW/105KM, nawet w wyjątkowo oszczędnej wersji BlueMotion Technology (z systemami Start – Stop i odzyskiwania energii hamowania) przyspiesza od zera do 100 km/h w 10,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. W porównaniu z tymi osiągami wartości spalania i emisji są doskonałe i wytyczają nowe standardy wśród benzynowych vanów: 5,9 l/100 km i 139 g/km CO2. Dla porównania: poprzednik o mocy 75 kW/102 KM zużywał średnio 8,1 l/100 km (193 g/km CO2). Zatem nowy model jest o 2,2 litra oszczędniejszy (27 procent).

1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM. Między 1.750 a 4.000 obr./min silnik ten rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Na przyspieszenie do 100 km/h Touran w tej wersji potrzebuje 9,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 202 km/h. Dzięki różnym rozwiązaniom technicznym i poprawionej aerodynamice także w tym przypadku udało się Volkswagenowi obniżyć zużycie paliwa – z 7,4 l/100 km do 6,8 l/100 km (mniej o 0,6 l/100 km). Wartość emisji CO2 wynosi teraz 159 g/km. Opcjonalnie ten doładowywany kompresorem i turbosprężarką silnik TSI może być połączony z 7-biegową DSG. W tym przypadku średnie zużycie paliwa zmniejsza się nawet do 6,7 l/100 km.

1.4 TSI o mocy 125 kW/170 KM. Najmocniejszy TSI nowego Tourana rozwija moc 125 kW/170 KM (przy 6.000 obr./min) i moment obrotowy 240 Nm. Techniczną podstawę tego TSI tworzy także czterocylindrowy silnik o pojemności 1.390 cm3, którego dynamika dzięki podwójnemu doładowaniu (kompresor i turbosprężarka) jest porównywalna z 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już przy 1.500 obr./min. Touran z silnikiem TSI 170 KM rozwija maksymalną prędkość 213 km/h, w zaledwie 8,5 sekundy rozpędza się do 100 km/h. Średnie zużycie paliwa to tylko 6,6 l/100 km – 0,3 litra mniej, niż poprzednik. Takie spalanie odpowiada emisji CO2 wynoszącej 154 g/km. Seryjnie TSI o mocy 170 KM w nowym Touranie oferowany jest z 7-biegową DSG.

1.6 TDI o mocy 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM
Podstawowym silnikiem wysokoprężnym Tourana jest silnik czterocylindrowy o pojemności 1,6 litra i mocy 66 kW/90 KM. Jego średnie zużycie paliwa (5,1 l/100 km) oznacza oszczędność 0,9 l/100 km w porównaniu z poprzednikiem. Kolejną jednostką jest znany 1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM. Na życzenie można go połączyć z 7-biegową DSG lub BlueMotion Technology (6-biegowa przekładnia manualna). Jak już wspomniano, ten TDI w Touranie dzięki BlueMotion Technology ze zużyciem paliwa 4,6 l/100 km (121 g/km CO2) osiąga najlepszy wynik wśród siedmioosobowych vanów. Przy tym Touran 1.6 TDI z BlueMotion Technology robi wrażenie swoimi osiągami: do 100 km/h przyspiesza w 12,8 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 186 km/h.

2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM
Dwa najmocniejsze TDI z Common Rail nowej generacji są silnikami 2-litrowymi. Rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Silnik TDI 140 KM (moment obrotowy 320 Nm między 1.750 a 2.500 obr./min) alternatywnie będzie dostępny z 6-biegową DSG lub w wersji BlueMotion Technology. W każdym przypadku ten 140-konny i rozpędzający się do 201 km/h van jest niezwykle oszczędny. Nawet w wersji standardowej Touran 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,3 litra oleju napędowego (139 g/km CO2) – 0,7 litra mniej, niż poprzednik. Nowy Touran TDI z silnikiem 170 KM ma montowaną seryjnie 6-biegową DSG. W tym przypadku osiągający prędkość 231 km/h i moment obrotowy 350 Nm (między 1.750 a 2.500 obr./min) van Volkswagena przyspiesza do setki w 8,9 sekundy i spala zaledwie 5,8 l/100 km. Takie spalanie odpowiada emisji CO2 na poziomie 151 g/km.

Silnik na gaz ziemny – 1.4 TSI EcoFuel o mocy 110 kW / 150 KM

Nowością w segmencie jest podwójnie doładowywany (turbosprężarką i kompresorem) silnik na gaz ziemny. TSI EcoFuel zużywa średnio zaledwie 4,7 kilograma gazu ziemnego (CNG) na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 128 g/km. Z opcjonalną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (taka kombinacja jest niespotykana wśród vanów) zużycie paliwa zmniejsza się do 4,6 kg/100 km a emisja CO2 do 125 g/km.

 

 

źródło: Volkswagen