X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw passat cc 2012 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

 



Samochody gwarantujące komfort podczas długich podróży, a które jednocześnie są sportowe, to rzadkość. Nowy Volkswagen CC należy do tych niewielu samochodów, które charakteryzuje połączenie dynamiki i komfortu. Czterowahaczowa oś tylna oddzielona akustycznie od nadwozia przez ramę pomocniczą, przednia oś z kolumnami McPhersona i podzespołami z aluminium oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają wysoki komfort jazdy. Gdy Volkswagen CC wyposażony jest w seryjną (od 125 kW) adaptacyjną regulację sztywności zawieszenia DCC, kierowca może wybierać pomiędzy programami comfort, normal i sport. Uzupełnieniem tej technologii zawieszenia jest seryjny ESP z funkcją stabilizacji przyczepy. Poza normalnymi funkcjami ESP, podczas jazdy z przyczepą system odpowiednio wcześnie rozpoznaje trudne do opanowania odchylenia przyczepy od kierunku jazdy i minimalizuje je poprzez odpowiednią ingerencję hamulców i silnika. Kolejnym elementem poprawiającym zachowanie się Volkswagena CC na drodze jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS (seryjna dla wersji o mocy 125 kW, 155 kW i 220 kW). Poprawia ona znacznie trakcję, szczególnie na ostrych zakrętach.

Przednia oś z kolumnami McPhersona. Przednia oś Volkswagena CC opiera się na kolumnie McPhersona z dolnymi trójkątnymi wahaczami poprzecznymi oraz amortyzatorami teleskopowymi. Jest bardzo lekka. Tylko w obrębie wyjątkowo sztywnej i zoptymalizowanej pod kątem wytrzymałości zderzeniowej ramy pomocniczej osi, udało się zredukować masę o 3,5 kilograma w stosunku do tradycyjnej konstrukcji z blachy stalowej. Lekkie są także wykonane z kutego aluminium wahacze poprzeczne (tylko w V6). Tutaj oszczędność masy w porównaniu do blachy stalowej wyniosła łącznie 1,5 kilograma.

Lekka konstrukcja ma istotny wpływ na masy nieamortyzowane. Dlatego oprócz wahaczy poprzecznych, z aluminium wykonane zostały również elementy łączące wahacze z nadwoziem. Tutaj masa została zmniejszona w stosunku do stali o 3,2 kilograma. Wszystkie rozwiązania mające na celu redukcję masy pozwoliły zaoszczędzić przy przedniej osi 13,2 kilograma, czego rezultatem jest większy komfort, większa dynamika i mniejsze zużycie paliwa.

Czterowahaczowa oś tylna. Czterowahaczowa oś tylna Volkswagena CC jest również lekka i zapewnia maksymalny komfort i stabilność jazdy. Dzięki specjalnemu układowi wahaczy można było niezależnie dostroić dynamikę wzdłużną i poprzeczną. Oddzielenie tych funkcji gwarantuje z jednej strony optymalną dynamikę i bezpieczeństwo, z drugiej strony doskonały komfort toczenia.

Tylna oś składa się z ramy pomocniczej oraz czterowahaczowego niezależnego zawieszenia wraz ze stabilizatorem przechyłów. Decydujący wpływ na bardzo dobry komfort Volkswagena CC ma oddzielenie tylnej osi od karoserii przez ramę pomocniczą za pomocą czterech łożysk gumowo-metalowych. Odizolowanie ramy pomocniczej poprawia zarówno komfort akustyczny jak i komfort jazdy i toczenia się, który utrzymuje się na poziomie spotykanym w samochodach klasy wyższej.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »