X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw beetle 1998 dane techniczne, wymiary, spalanie

Strona główna -> Volkswagen -> Beetle -> 1 (1998-2011)

 



Volkswagen Beetle 1 (1998-2011)

W styczniu 1998, na Salonie Samochodowym w Detroit odbył się światowy debiut New Beetle - samochodu, którego model studyjny, określany był mianem Concept 1. New Beetle jest dowodem na to, że „szlagiery” z dawnych czasów mogą powrócić w doskonałej formie na współczesne rynki.

Najpopularniejszymi jednostkami napędowymi montowanymi w New Beetle były: czterocylindrowa benzynowa oraz niezwykle ekonomiczna TDI.
Silnik benzynowy o pojemności 2,0 l o mocy 115 KM i momencie obrotowym 165 Nm już przy 2 600 obr./min. W samochodach z tym silnikiem średnie zużycie paliwa wynosi około 7,6 l na 100 km.

Silnik TDI o pojemności 1,9 l i mocy 90 KM gwarantuje dobre osiągi, ekonomiczną jazdę i wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych (210 Nm przy 1 900 obr./min.). Samochód z tym silnikiem zużywa zaledwie 5 l na 100 km, to znaczy, że zasięg auta wynosi blisko 1 100 km. Silnik TDI jest przyjazny dla środowiska - emituje 20% mniej dwutlenku węgla niż porównywalny silnik benzynowy.

New Beetle wyposażony jest standardowo w pięciobiegową mechaniczną skrzynię biegów. Na życzenie montowana jest automatyczna skrzynia biegów z czterema przełożeniami, wyposażona w specjalny program dopasowujący przełożenia biegów do stylu jazdy i sytuacji na drodze.

W New Beetle, tak jak w innych modelach Volkswagena, zastosowano system niezależnego zawieszenia kół. W zawieszeniu przednim występuje kolumna McPhersona z wahaczami poprzecznymi, stabilizatorem i sprężynami śrubowymi. W zawieszeniu tylnym wykorzystano oś niezależną z belką skrętną o profilu V połączoną z drążkiem zapobiegającym przechyłom bocznym oraz wahaczami wzdłużnymi.

New Beetle ma przedni napęd i jest standardowo wyposażony w układ kierowniczy ze wspomaganiem.

Nadwozie New Beetle sprawia wrażenie jednej bryły. Jego solidna budowa jest efektem zastosowania najnowocześniejszych technologii, takich jak zgrzewanie laserowe, dzięki którym szczeliny między elementami nadwozia są niewielkie. Sztywność i odporność nadwozia na skręcanie jest wzorcowa. Całkowicie ocynkowana karoseria objęta jest dwunastoletnią gwarancją.

Jednym z najważniejszych celów konstruktorów New Beetle było zapewnienie pasażerom wysokiego bezpieczeństwa. Sztywne nadwozie ma odpowiednio ukształtowane strefy kontrolowanego zgniotu, hamulce tarczowe we wszystkich kołach - z przodu wentylowane, zapewniają krótką drogę hamowania, fotele z przodu i z tyłu wyposażone są w zagłówki.

« < 1 2 > »