X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowa skoda rapid 2012 dane techniczne

Strona główna -> Skoda -> Rapid

 



Ponadto, samochód oczarowuje dzięki typowym dla marki praktycznym rozwiązaniom aranżacji wnętrza. Uchwyt na kamizelkę odblaskową pod przednim siedzeniem, schowek pod klapką wlewu paliwa przeznaczony do wygodnego przewożenia skrobaczki do szyb, uchwyty na bilety parkingowe, uchwyty na kubki oraz idealnie dopasowane do 1,5 litrowych butelek kieszenie w przednich drzwiach. Wszystko to pozwala na utrzymanie ładu i porządku zachowując nieskazitelność wnętrza.


ŠKODA Rapid, aby wywiązać się z funkcji samochodu rodzinnego, musi być także dobrze wyposażona. Producent podczas projektowania modelu dużą wagę przyłożył do aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Systemy ABS i ESP będą montowane seryjnie w każdym samochodzie, który trafi na rynek krajów UE. Każdy klient decydujący się na kompaktowego sedana ŠKODY będzie miał także możliwość doposażenia samochodu w dodatkowe systemy wpierające. System kontroli ciśnienia powietrza w oponach TPM+, halogeny przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów‚ Corner-Funktion’ czy asystent jazdy pod górę ‚Hill-Hold-Control’, zwiększają i wspierają aktywne bezpieczeństwo pojazdu.


W przypadku kolizji, nad pasażerami czuwają poduszki powietrzne przednie i boczne, kurtyny powietrzne oraz regulowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Dodatkowo, sztywna karoseria zapewnia znakomite efekty odkształceń w razie zderzenia.


Połączenie niskiej wagi pojazdu z nowoczesnymi i mocnymi silnikami TSI oraz TDI skutkuje w bardzo zwinne prowadzenie samochodu. Auto charakteryzuje się optymalnym rozkładem masy oraz doskonałą aerodynamiką nadwozia. Koła osi przedniej prowadzi wahacz trójkątny w kolumnie MacPherson natomiast osi tylnej, belka skrętna z wahaczem wleczonym.


Rapid oferowany będzie w Europie w sześciu wersjach silnikowych (czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych), przy czym każda z nich spełniać będzie normy EU 5. Najmniejszym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1,2 l MPI o mocy 55 kW (75 KM). Kolejne silniki to: 1,2 l TSI o mocy 63 kW (86 KM), 1,2 l TSI o mocy 77 kW (105 KM) i 1,4 l TSI o mocy 90 kW (122 KM).


Silnik wysokoprężny TDI o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem Common-Rail, wyposażony w filtr cząstek stałych, oferowany będzie w podstawowej (90 KM) i wzmocnionej (105 KM) wersji. Jednostka ta będzie oferowana również z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG.

 

źródło: Skoda

« < 1 2 > »