X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

seat altea xl dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Seat -> Altea XL

 



Seat Altea XL

Wraz z debiutem nowego SEAT-a Altea, hiszpańska marka zaprezentowała nową generację swych produktów, uzupełnioną później przez modele Toledo i León. Teraz, rodzina SEAT-a powiększyła się o nową Alteę XL – kolejny model w rodzinie Audi Brand Group, który dzieli ze swym rodzeństwem innowacyjny i pociągający wygląd, oraz sportowego ducha i charakter typowy dla każdego samochodu marki SEAT. Ponadto, dzięki większym wymiarom zewnętrznym, Altea XL oferuje bardziej funkcjonalne wnętrze.

Model XL – jak sama nazwa wskazuje – jest przeznaczony dla klientów, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni w porównaniu do dotychczasowej wersji Altei. Wszyscy ci, którzy byli zauroczeni linią i sportowym charakterem Altei, lecz dla których była ona za mała, nie mają już teraz żadnej wymówki.

Nowa Altea XL jest o 18,7 centymetra dłuższa od swego pierwowzoru. Logiczną konsekwencją jest więc znacznie większa ilość miejsca w środku auta, jego większa wszechstronność i pojemność. W nowym modelu pojemność bagażnika wzrosła do 532 litrów, w porównaniu do 409 litrów w Altei. Lecz po przesunięciu tylnych siedzeń o 14 centymetrów do przodu, bagażnik rośnie do 635 litrów – jest to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów.

Jeśli chodzi o ilość miejsca dla pasażerów, Altea XL oferuje wiele ciekawych rozwiązań, takich jak możliwość przesuwania tylnych siedzeń – nie tylko o 14 centymetrów do przodu, o czym już wspominaliśmy powyżej, lecz również o dwa centymetry do tyłu. Rozwiązanie takie daje więcej miejsca pasażerom na tylnej kanapie.

Kierowca i pasażer mogą korzystać z takich samych udogodnień jakie oferowane są w pozostałych modelach rodziny Altea. Wysokość obydwu siedzeń dobrano tak, by zapewnić optymalną kontrolę nad autem, właściwą widoczność drogi oraz ułatwić wsiadanie do samochodu. Wszystko to osiągnięto bez szkody dla osiągów pojazdu, bowiem zawieszenie typu Agile Chassis1 sprawia, że Altea XL prowadzi się lepiej niż typowe kombi z niżej umieszczonym środkiem ciężkości.

Praktyczność Altei XL przejawia się szczególnie w detalach jej wnętrza – przede wszystkim w licznych schowkach rozmieszczonych w całym samochodzie, lecz również w tak innowacyjnych rozwiązaniach jak składana jednym ruchem roleta bagażnika, przypominające stosowane w samolotach stoliki dla pasażerów tylnych siedzeń, czy też wspomniana wcześniej, regulowana w zakresie 16 centymetrów tylna kanapa.

Pod względem estetycznym, prawdziwym wyróżnikiem Altei XL jest tylna część nadwozia. Szczególnie rzucają się w oczy duże tylne światła, które zachodzą na pokrywę bagażnika, dając wygląd solidnego auta z wyższych segmentów rynku. Wyjątkowe są również takie elementy jak relingi dachowe, które oprócz swej niezaprzeczalnej praktyczności dodają autu rodzinnego charakteru.

Zgodnie z oczekiwaniami, SEAT Altea XL oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, zarówno aktywnego jak i biernego. Nad bezpieczeństwem czynnym czuwają układy ABS, TCS i ESP z asystentem hamowania. Ponadto, wspomniane powyżej zawieszenie typu Agile Chassis zapewnia doskonałą jak na tego typu auto stabilność i wyśmienite osiągi.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, Altea XL oferuje aż osiem poduszek powietrznych: sześć w standardzie, oraz dwie tylne poduszki boczne jako wyposażenie dodatkowe. Ponadto, Altea XL wyposażona jest w inne podnoszące poziom bezpieczeństwa urządzenia, takie jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy też mocowania fotelika dla dziecka typu ISOfix. Jako członek rodziny Altea, model XL uzyskał maksymalną, przyznawaną samochodom osobowym przez EuroNCAP ocenę poziomu bezpieczeństwa – 5 gwiazdek.

Każdy użytkownik znajdzie w rodzinie modeli Altea XL wersję, która najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Altea XL może być napędzana dwoma silnikami benzynowymi: 1.6 (102 KM) i 2.0 FSI (150 KM) – dostępnym jedynie z sześciostopniową przekładnią Tiptronic. Wersje wysokoprężne to dobrze znana jednostka 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) – z możliwością zastosowania sześciostopniowej przekładni DSG – oraz 2.0 TDI (170 KM).

Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia: Reference, Stylance oraz Sport-up.
We wszystkich, jako wyposażenie standardowe, znajduje się między innymi klimatyzacja, radio MP3 z dodatkowym wejściem dla zewnętrznych źródeł dźwięku i sześcioma głośnikami, układ kontroli ciśnienia w oponach, 16-calowe obręcze kół ze stali, czarne listwy dachowe, tempomat i komputer pokładowy, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, elastyczna roleta bagażnika i fotel kierowcy z regulacją wysokości. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych oraz układy ABS i TCS – oferowane od modelu Reference.

 

źródło: SEAT