X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Kangoo 1  dane techniczne

Strona główna -> Renault -> Kangoo -> 1 (1997-2008)

 



Renault Kangoo 1 (1997-2008)

Wprowadzone do sprzedaży w 1997 roku Kangoo natychmiast uplasowało się jako samochód inny niż wszystkie - funkcjonalny i praktyczny o sympatycznej mordce. Pojawienie się nowej gamy jest dla Renault okazją do wprowadzenia w Kangoo modyfikacji technicznych podnoszących komfort, przyjemność jazdy oraz bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu wierności początkowej koncepcji samochodu.

Wzorem Twingo, Kangoo posiada wiecznie modną linię. Dążąc do zachowania tego atutu w Kangoo wprowadzono niemniej kilka zmian w design'ie zewnętrznym. Poszerzono boczne listwy ochronne, zmieniono również kształt kołpaków i lusterek bocznych, które mają bardziej aerodynamiczny kształt i są obecnie asferyczne. Do ośmiu istniejących kolorów nadwozia dodano dwa nowe : Szary Sidéral i Czerwień wiśni. W lepiej wyposażonych wersjach gamy w dalszym ciągu proponowane są w opcji niedawno wprowadzone panoramiczne dachy (stały szklany oraz elektrycznie otwierany z płótna).

  • Deska rozdzielcza jest obecnie utrzymana w dwóch kolorach z dominującym odcieniem jasnoszarym (Muscade) dającym wrażenie bardziej świetlistego i bogatego wnętrza.
  • We wszystkich wersjach odnowiono tapicerki dostosowując je do nowego wystroju wnętrza samochodu.
  • Dopełnieniem nowego wystroju wnętrza, zarówno pod względem wrażeń wizualnych jak i dotykowych, są obite tkaniną płaty drzwi,
  • Pojawiają się praktyczne kieszenie w oparciach przednich foteli.
  • Proponowane są również nowe schowki typu lotniczego. Znajdujące się z tyłu cztery boczne schowki o łącznej pojemności użytkowej 60 l pozwalają na optymalne wykorzystanie wysokości wewnętrznej Kangoo. Są one kompatybilne z panoramicznymi dachami, stanowiąc świadectwo dbałości o użytkownika.


W celu zwiększenia komfortu wnętrza wprowadzono również istotne zmiany w wyciszeniu samochodu. W wielu częściach samochodu, a w szczególności w komorze silnika i kabinie pojawiły się nowe elementy izolacyjne.

Nowy design zewnętrznych lusterek pozwolił na zmniejszenie hałasu powodowanego opływem powietrza. Nowe opony i osłony tylnych nadkoli przyczyniły się do obniżenia poziomu hałasu z układu jezdnego i poprawy izolacji dźwiękowej.

Całości ulepszeń towarzyszy wprowadzenie dodatkowych modyfikacji takich jak zwiększenie o 22% grubości szyb, co pozwala na obniżenie poziomu hałasu o około 4 dBa przy ustabilizowanej prędkości 130 km/h.

Bezpieczeństwo czynne i bierne : liczne ulepszenia
Równolegle Renault przywiązuje duże znaczenie do dalszego podniesienia bezpieczeństwa czynnego dzięki ulepszeniu dynamicznego zachowania Kangoo. Zastosowanie nowych, większych opon typowych dla samochodów osobowych (175/65/14 zamiast 165/70/14) o niższych bokach w połączeniu ze zwiększeniem rozstawu tylnych kół o 9 mm i zastosowaniem bardziej elastycznej gumy pozwoliło na poprawienie komfortu i trzymania się drogi. Całość wprowadzonych zmian przyczynia się również do zmniejszenia skrętów samochodu wokół osi wzdłużnej oraz wrażliwości na wiatr boczny.

Istotne zmiany wprowadzono również w układzie hamulcowym. Wersje Kangoo, wyposażone w ABS i elektroniczny korektor siły hamowania tylnej osi EBV, zostały obecnie wzbogacone o system wspomagania nagłego hamowania, rzadko spotykany w tej kategorii samochodów. System wspomagania nagłego hamowania, oferowany seryjnie w większości modeli gamy Renault (Nowe Clio, Mégane, Scénic i Laguna), stanowi idealne uzupełnienie ABS. W nagłej sytuacji pozwala on kierowcy na wykorzystanie pełnej mocy hamulców i niemal natychmiastowe uzyskanie maksymalnego ciśnienia w układzie hamulcowym oraz utrzymanie go aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie dopóki kierowca nie zwolni całkowicie pedału hamulca. Podczas normalnego hamowania system zachowuje się jak system konwencjonalny (nie uruchamia się).

Kangoo nie pozostaje również w tyle pod względem bezpieczeństwa biernego. Konstrukcja Kangoo posiada nowe wzmocnienia przednich drzwi, a począwszy od września wzmocnione zostaną również progi. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników Kangoo zostało seryjnie wyposażone w dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Dodatkowo może otrzymać w opcji we wszystkich wersjach boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową osób siedzących z przodu. Przypomnijmy, że w Kangoo wykorzystano bogate doświadczenie Renault w zakresie zabezpieczenia użytkowników - wprowadzono napinacze i ograniczniki napięcia pasów do 400 kg zespolone z pasami przednimi oraz ograniczniki napięcia pasów do 600 kg na bocznych tylnych miejscach. Tylne zagłówki są obecnie wsuwane w oparcia, co zapewnia lepszą widoczność w momencie gdy nie są potrzebne.

Kangoo jest również wyposażone w system mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX w przypadku wersji wyposażonych w dzielone tylne siedzenie 1/3-2/3 montowany na centralnym miejscu z tyłu. Pozwala to na zapewnienie dwóch możliwości mocowania w zależności od sytuacji - 2-punktowego mocowania fotelika ustawionego przodem do kierunku jazdy oraz 3-punktowego (dzięki taśmie łączącej górną część siedzenia z centralną podstawą siedziska kanapy) w przypadku ustawienia tyłem do kierunku jazdy.

Aby zapewnić bezpieczeństwo przewożonych osób i towarów cała gama Kangoo została wyposażona w system blokady drzwi podczas jazdy (CAR) oraz kontrolkę sygnalizującą ewentualne nieprawidłowe zamknięcie drzwi lub klapy.

Silniki benzynowe o wyższych osiągach i niższym zużyciu paliwa

Oferta silników benzynowych Kangoo uległa znacznej zmianie, której przyświecał podwójny cel: zwiększenia przyjemności jazdy i zmniejszenia zużycia paliwa.

W lepiej wyposażonych wersjach pojawia się nowy silnik 1.6 16V. Opracowany na bazie jednostki, w którą są wyposażone Nowe Clio, Mégane, Scénic i Laguna II, silnik K4M 16 V o pojemności 1598 cm3 został przystosowany do potrzeb i oczekiwań użytkowników Kangoo. Rozwija moc 95 KM (70 kW) przy 5 000 obr/min i moment obrotowy 148 Nm (15,4 mkg) przy 3 750 obr/min. Zapewnia Kangoo znacznie wyższe osiągi - prędkość maksymalną osiągającą 170 km/h, a w szczególności przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 10,7 s. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym utrzymuje się na bardzo rozsądnym poziomie 7,5 l / 100 km.

W czasie lata zasadniczy trzon oferty silników benzynowych Kangoo zmieni się wraz z pojawieniem się nowej jednostki D4F 1.2 16V o mocy 75 KM, która zastąpi obecny silnik 1.4 8V tej samej mocy. Przypomnijmy, że ten najnowszy wielozaworowy silnik benzynowy Renault, znajdujący się już w wyposażeniu Twingo i Nowego Clio, rozwija moc 75 KM (55 kW) przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 105 Nm (11 mkg) przy 3 500 obr/min. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 7 l / 100 km, jest o niemal 7% niższe niż w silniku 1.4 (7,5 l / 100 km).

Te wykorzystujące najnowsze technologie jednostki pozwolą również na zmniejszenie kosztów eksploatacji dzięki zwiększeniu przebiegów między przeglądami z 20.000 do 30.000 km.

Renault potwierdza również swoją wolę zaistnienia w segmencie LPG, w szczególności dzięki nowej wersji Kangoo 1.2 LPG. W związku z wprowadzeniem nowych norm dotyczących emisji spalin Euro III / Euro 2000, producent opracował we współpracy z Sagem nowy system wtrysku gazu LPG.

Nowy system posiada identyczne parametry eksploatacji co obecne silniki benzynowe. Jest to system wielopunktowego wtrysku gazu (1 wtryskiwacz na cylinder) z sekwencyjnym sterowaniem. Aluminiowa listwa wtrysku LPG jest umocowana na kolektorze dolotowym. Każdy wtryskiwacz LPG jest zamocowany przed zaworem dolotowym obok wtryskiwacza benzyny i jest wyposażony w filtr eliminujący zanieczyszczenia. Blok LPG jest połączony z blokiem układu benzyny za pomocą szyny CAN zapewniającej zwielokrotniony przesył danych. Szczególnie starannie opracowano działanie i wymianę danych pomiędzy oboma blokami .

Ważną innowacją wprowadzoną w tym systemie jest automatyczne przełączanie na zasilanie benzyną w przypadku opróżnienia zbiornika LPG. Całość zastosowanych rozwiązań technicznych pozwoliła na znaczne zwiększenie przyjemności jazdy, sprawności oraz obniżenie zużycia paliwa, zapewniając identyczną jakość i parametry pracy co w tradycyjnych samochodach.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne w Kangoo utrzymane zostaną ekonomiczne silniki 1.9D 65 KM oraz turbodiesel 1.9 dTi 80 KM.

Nowa gama wyposażenia. W uzupełnieniu do wprowadzonych stylistycznych i technicznych ulepszeń w nowej gamie Kangoo pojawiają się nowe nazwy wersji stosowane również dla pozostałych modeli gamy Renault. Nazwy Authentique, Expression ť i Privilege ť zastąpią odpowiednio poprzednie określenia RL (RN) , RTE i RXE.

Nowe elementy wyposażenia na poszczególnych poziomach gamy zostały zaznaczone wytłuszczoną czcionką.

 

źródo: Renault