X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Grand Scenic dane techniczne

Strona główna -> Renault -> Grand Scenic

 



Renault Grand Scenic

Mierzące 4 560 mm długości, czyli o 70 mm więcej od swojego poprzednika, Renault Grand Scenic może wygodnie pomieścić 5 lub 7 pasażerów. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną wygodę wszystkim podróżującym osobom. Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces Renault Scenic I oraz II, Grand Scenic oferuje jeszcze więcej miejsca, wyższy poziom komfortu oraz więcej funkcjonalnych schowków.

Więcej przestrzeni. Grand Scenic zapewnia rozległe pole widzenia dzięki szerokiemu rozstawieniu przednich słupków, co jest szczególnie przydatne na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8% (87°), a kąt widzenia do góry o ponad 15% (31°). Zwiększenie rozstawu osi (do 2 770 mm, czyli o 34 mm więcej w porównaniu do Grand Scenica II) zwiększa komfort osób siedzących w drugim rzędzie. Promień na wysokości kolan wynosi 275 mm i jest najlepszy w tej klasie.

W trzecim rzędzie wysokość od siedzenia do dachu wynosi 842 mm (+ 54 mm), a promień na wysokości kolan – 102 mm (+ 27 mm), dzięki czemu Grand Scenic zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu największą ilość miejsca w segmencie kompaktowych 7-miejscowych vanów. Mogą tam wygodnie usiąść dwie osoby dorosłe o wzroście 1,75 m. Grand Scenic oferuje najlepszą pozycję siedzącą w tym segmencie, dzięki kątowi 89° między udem a tułowiem (to o około 10° więcej niż u głównych modeli konkurencji) oraz obecności wnęk na stopy pod fotelami drugiego rzędu.

Grand Scenic oferuje duże możliwości
zmiany konfiguracji wnętrza:

  • składany w stolik fotel pasażera z przodu;
  • wyjmowane i składane portfelowo lub w stolik fotele drugiego rzędu (przestrzeń bagażowa przekracza wówczas 2 m3, co jest najlepszą wartością w tej klasie);
  • indywidualna regulacja foteli drugiego rzędu z możliwością ich przesuwania na długości 170 mm (dwukrotnie większy zakres niż w poprzedniej wersji) i 2 pozycje pochylenia oparć foteli. W celu ułatwienia dostępu do miejsc w trzecim rzędzie, uchwyty umieszczone na bokach oparć skrajnych foteli drugiego rzędu pozwalają na błyskawiczne złożenie ich w stolik. Portfelowe złożenie fotela jest wspomagane siłownikiem – operacja jest szybka i prosta nawet dla dzieci i zapewnia szeroki dostęp tylnej części samochodu.


Jeszcze większy komfort. Deska rozdzielcza w kształcie fali, podobnie jak w Nowym Megane, wyróżnia się czystością linii i prostotą formy. Intuicyjne w obsłudze elementy sterujące zostały umieszczone w zasięgu ręki. Na środkowej konsoli umieszczono podstawowe elementy sterujące (automatyczny hamulec postojowy sterowany elektrycznie, regulator-ogranicznik prędkości), jak również złącza multimedialne (gniazdo MP3, USB lub iPod’a®) oraz gniazdo 12V.

Regulacje fotela pozwalają kierowcy na przyjęcie idealnej pozycji za kierownicą, dzięki największemu w swoim segmencie zakresowi regulacji siedziska wynoszącemu 70 mm.

Bogate możliwości regulacji oraz bardziej pionowe ustawienie kierownicy zapewniają pozycję
za kierownicą zbliżoną do pozycji ciała w samochodzie o klasycznym nadwoziu, zachowując jednocześnie wysokie, cenione przez klientów vanów, umieszczenie fotela, które zapewnia doskonałą widoczność.

W celu zapewnienia komfortu wszystkim pasażerom, Grand Scenic posiada klimatyzację
w wyposażeniu seryjnym. W zależności od wersji dostępna jest dwustrefowa automatyczna klimatyzacja Soft-Auto-Fast, początkowo wprowadzona w Nowej Lagunie, a następnie w gamie Megane. Pozwala ona kierowcy i pasażerowi z przodu na indywidualną regulację temperatury oraz siły nawiewu. W trybie Auto, system optymalnie dobiera temperaturę, głośność pracy oraz szybkość regulacji. Tryb Soft charakteryzuje się cichą i delikatną pracą i jest nastawiony głównie na pasażerów w przedniej części pojazdu. Tryb Fast szybko i skutecznie wietrzy całą kabinę. Nawiewy w drugim rzędzie foteli zwiększają komfort pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.

Inne elementy zwiększające komfort, dostępne w Renault Grand Scenic (w zależności
od wersji):

  • karta hands free służąca do otwierania i uruchamiania samochodu oraz do zamykania go na odległość. Zamki drzwi zamykają się automatycznie w momencie, gdy posiadacz karty oddali się od pojazdu lub gdy zostanie naciśnięty przycisk na klamce drzwi kierowcy. Zamki odblokowują się, gdy posiadacz karty zbliży rękę do jednej z klamek samochodu lub do zamka pokrywy bagażnika. Lokalizacja pojazdu na odległość, remote lighting, pozwala kierowcy na odnalezienie swojego pojazdu na parkingu na przykład poprzez włączenie świateł przy pomocy specjalnego przycisku na karcie;
  • elektroniczny hamulec postojowy uruchamia się automatycznie w momencie wyłączenia silnika i jest zwalniany przy uruchamianiu pojazdu poprzez zwykłe naciśnięcie pedału gazu. Można go również uruchomić ręcznie przy pomocy dźwigni umieszczonej na konsoli centralnej.

 

Ponad 40 schowków rozmieszczonych w całej kabinie. Grand Scenic oferuje największą na rynku pojemność schowków rozmieszczonych w całej kabinie, sięgającą 92 litrów:

  • 4 schowki w podłodze (2 x 2,5 l z przodu i 2 x 3,2 l w drugim rzędzie), 2 szuflady pod fotelami z przodu i 2 szuflady na miejscach tylnych po 4,5 l każda (oprócz 7-miejscowego Grand Scenica), dostępne w wyposażeniu seryjnym we wszystkich wersjach wykończenia;
  • oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności ponad 11 litrów;
  • otwarty schowek w konsoli centralnej na niewielkie przedmioty, np. telefon komórkowy;
  • schowek centralny z podwójnym, niezależnym systemem przesuwu (możliwość przesunięcia samego schowka lub oddzielnie podłokietnika), w którym znajduje się schowek 9-litrowy podzielony na dwie części: pod podłokietnikiem – przeznaczony na drobne rzeczy (np. długopisy czy okulary) oraz w głównej komorze konsoli – na większe rzeczy (np. butelka o pojemności 1,5 l);
  • 6 kieszeni w oparciach przednich foteli: dwie małe na takie przedmioty, jak przenośne konsole, odtwarzacze MP3 lub przytulanki i jedna większa pod stolikiem lotniczym na książki i czasopisma;
  • 3 gniazda 12V (w konsoli centralnej z przodu, w drugim rzędzie foteli oraz w bagażniku), aby każdy z pasażerów mógł naładować swoje przenośne urządzenie (telefon, przenośna konsola gier, odtwarzacz MP3 czy wideo) albo też podłączyć lodówkę (dostępną w ofercie akcesoriów);
  • schowek pod podłokietnikiem dla każdego pasażera trzeciego rzędu foteli;
  • uchwyty z tyłu przesuwanego centralnego schowka oraz w bagażniku, umożliwiające zawieszenie toreb z zakupami, aby się nie przewróciły w czasie jazdy.


Maksymalna pojemność bagażnika
wynosząca 752 dm3 (o 33 dm3 więcej dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu zestawu do naprawy kół), niski próg (614 mm) oraz szeroki otwór bagażnika (1059 mm) sprawiają, że 5-miejscowy Grand Scenic jest wyjątkowo praktycznym samochodem. W wersji 7-miejscowej maksymalna pojemność bagażnika wynosi 208 dm3, jest więc o 10% większa niż w Renault Scenic II. Przy przewozie większych bagaży, roletę zakrywającą bagażnik chowa się jednym ruchem ręki w specjalnym schowku pod wykładziną bagażnika.

 

Nowoczesne rozwiązania techniczne. Renault Grand Scenic oferuje liczne unikalne i nowoczesne rozwiązania techniczne, ułatwiające prowadzenie pojazdu i podnoszące komfort podróżowania. Należą do nich m.in.: wykonany w technologii TFT wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz, nowy wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®, dźwiękowy i wizualny, wyposażony w kamerę cofania,  system wspomagania parkowania.

Kolorowy, wielofunkcyjny, wykonany w technologii TFT wyświetlacz LCD o zwiększonej czytelności z możliwością indywidualnych ustawień Grand Scenic wyposażony został w kolorowy, wielofunkcyjny i zapewniający doskonałą czytelność wyświetlacz z możliwością indywidualnych ustawień, który w automatyczny sposób wyświetla właściwe informacje we właściwym momencie. Grand Scenic jest pierwszym samochodem tej klasy w gamie Renault, w którym zastosowano identyczną jak w ekranach komputerów technologię TFT. Ten kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości przedstawia w sposób bardziej czytelny wyświetlane informacje: prędkość, stan regulatora-ogranicznika prędkości – aktywacja urządzenia, przekroczenie zadanej prędkości, ostrzeżenie o otwartych drzwiach, poziom ciśnienia powietrza w oponach, wspomaganie parkowania – obecnie kontrolowane również wzrokowo, nie tylko poprzez sygnał dźwiękowy. Kierowca może w prosty i szybki sposób samodzielnie skonfigurować urządzenie według swoich upodobań i potrzeb, posługując się menu ustawień indywidualnych, za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. Wspomniane menu, przypominające rozwiązanie zastosowane w Nowej Lagunie, pozwala również na uruchomienie, wyłączenie lub zmianę parametrów działania niektórych funkcji samochodu, takich jak głośność sygnału dźwiękowego wspomagania parkowania, język wyświetlanych informacji czy uruchomienie systemu automatycznego włączania świateł. W podstawowych wersjach samochodu oferowany jest monochromatyczny ekran LCD (białe znaki na czarnym tle) o bardzo dobrym kontraście  (30-krotnie przewyższającym aktualnie stosowaną technologię).

Dwa dostępne w ofercie systemy nawigacji (w zależności od kraju): Carminat TomTom® i Carminat Bluetooth® DVD. Nowy wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®, opracowany na zasadzie wyłączności we współpracy z firmą TomTom i oferowany w cenie poniżej 500 euro (w Polsce dostępny w cenie 1990 zł). System ten jest łatwy w obsłudze i posiada wszelkie funkcje, jakich można oczekiwać od systemu nawigacji, a wśród nich: szczegółowe i dokładne mapy wyświetlane na dużym ekranie 5,8’’, informacje o ruchu drogowym z wybieraniem trasy alternatywnej, ograniczenia prędkości, ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju), liczne informacje o punktach użyteczności publicznej (POI) oraz wiele możliwości indywidualnego ustawienia parametrów. Dzięki wbudowanej karcie SD, użytkownik może z łatwością aktualizować system Carminat TomTom®. Tym sposobem może on – za pośrednictwem specjalnej strony internetowej – stale korzystać z najnowszych danych do nawigacji lub indywidualnych ustawień, dzięki którym system nawigacji staje się unikalnym urządzeniem pokładowym.

Carminat Bluetooth® DVD - wysokiej klasy system nawigacji wbudowany w deskę rozdzielczą (z ekranem 7’’) z centralnym panelem sterującym, zmieniarką na 6 płyt CD kompatybilną z plikami MP3/ WMA, multimedialnym złączem Plug & Music oraz z funkcją rozpoznawania głosu do sterowania nawigacją i telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth®.

Dźwiękowe i wizualne wspomaganie parkowania z wykorzystaniem kamery cofania
Grand Scenic jest również pierwszym vanem, w którym zastosowano wspomaganie parkowania kamerą cofania z sygnałem dźwiękowym oraz kontrolą wzrokową cofania. Dla ułatwienia i zapewnienia bezpieczeństwa podczas manewrów parkowania, kamera cofania wyświetla na ekranie nawigacji obraz strefy znajdującej się bezpośrednio za samochodem. Pierwsze zaznaczone kolorem na ekranie pole informuje kierowcę o kierunku, w którym powinien przemieszczać się pojazd w celu prawidłowego zaparkowania, natomiast drugie kolorowe pole odzwierciedla trasę przemieszczania się pojazdu w zależności od kąta skrętu kół przednich (czyli obrotu kierownicy). Technologia TFT pozwala też na wyświetlenie na centralnym wyświetlaczu piktogramu Grand Scenica oraz na przedstawienie na nim – w postaci różnokolorowych pól – odległości od przeszkód z przodu i z tyłu pojazdu.

Kompleksowa oferta multimedialna. W Grand Scenicu dostępna jest również całkowicie nowa gama systemów audio:

  • oferowany w podstawowych wersjach RadioSat Classic o mocy 80 W, z 4 głośnikami, odtwarzaczem na 1 płytę CD kompatybilnym z plikami MP3 oraz złączem RCA;
  • unikalny na rynku samochodowym wysokiej klasy radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys®, który ma wyznaczać nowy standard pod względem jakości dźwięku Renault dla modeli średniej klasy;
  • złącza Bluetooth® i audio streaming stereo – technologia umożliwiająca odsłuchiwanie w systemie audio plików muzycznych zapisanych w telefonie komórkowym lub w przenośnym urządzeniu audio za pośrednictwem bezprzewodowego systemu Bluetooth®;
  • umieszczony w zasięgu ręki na środkowej konsoli moduł złączy multimedialnych Plug & Music, umożliwiający podłączenie do samochodowego systemu audio takich urządzeń przenośnych jak iPod® czy USB. Listy odtwarzania wyświetlane są wówczas na wielofunkcyjnym ekranie na desce rozdzielczej, a kierowca ma możliwość obsługi przenośnego urządzenia audio za pomocą przycisków przy kierownicy (automatyczny wybór plików według albumów, twórców lub gatunków muzycznych).

 

źródło: Renault