X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 308 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

 



Oferowane silniki diesla zgodne z normą Euro 5:

  • 1,6 l HDi FAP 92 KM z 5-biegową przekładnią manualną,
  • 1,6 l e-HDi FAP 112 KM z 6-biegową przekładnią manualną lub z przekładnią sterowaną elektronicznie,  
  • 2,0 l HDi FAP 150 KM z 6-biegową przekładnią manualną,    
  • 2,0 l HDi FAP 163 KM z przekładnią automatyczną lub z 6-biegową przekładnią manualną (wyłącznie w 308 CC).

Podwozie i zawieszenie:
Zgodnie z tradycją Marki, ceniącej przyjemność jazdy samochodem, nowy Peugeot 308 ma ambicję utrzymania swojej pozycji lidera w klasie pod względem zachowania na drodze. Warto wyliczyć rozwiązania i cechy, dzięki którym osiągnięto taki cel:

  • sztywna struktura nadwozia,
  • zawieszenie przednich kół z układem typu McPherson,
  • zawieszenie tylnych kół z belką skrętną,
  • amortyzatory hydrauliczne z zaworkami,
  • wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, regulowanej pracą elektrycznej pompy,
  • hamulce tarczowe o dużej średnicy (z przodu wentylowane) – do rozmiaru 302 x 26 mm,
  • ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, wspomaganie awaryjnego hamowania z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych, stanowiące wyposażenie standardowe,
  • system ESP Bosch 8.1 w wybranych wersjach samochodu.

Bezpieczeństwo:
Zarówno w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, biernego, jak i powypadkowego, nowy Peugeot 308 spełnia najwyższe standardy.

Po pierwsze, niezwykle sztywna struktura nadwozia umożliwia skuteczną pracę zawieszenia kół i optymalną „współpracę” opon z nawierzchnią drogi, co przekłada się na wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. W zakresie bezpieczeństwa biernego podstawową rolę odgrywa nadwozie zaprojektowane w sposób, który pozwoli przedziałowi pasażerskiemu wytrzymać nawet najsilniejsze zderzenia. Spory wkład wnosi tu przedni tunel, rozprowadzający siły zderzenia w trzech kierunkach. Użycie stali o podwyższonej wytrzymałości i wielowarstwowych wzmocnień w krytycznych punktach karoserii umożliwia podniesienie poziomu bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnej redukcji masy samochodu.

Struktura nadwozia jest najważniejszym, ale nie jedynym sposobem uzyskiwania wzorowego poziomu bezpieczeństwa. Bezpieczeństwu biernemu służą także następujące rozwiązania:

  • zastosowanie do 8 poduszek powietrznych w wersjach hatchback i SW,
  • zastosowanie do 6 poduszek powietrznych w wersji CC, w tym dwóch poduszek chroniących głowy kierowcy i pasażera,
  • wysuwane pałąki przeciwkapotażowe w wersji CC, zabezpieczające podróżnych w razie dachowania,
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z dźwiękową sygnalizacją ich niezapięcia,
  • mocowanie fotelików dziecięcych typu Isofix.

W zakresie bezpieczeństwa powypadkowego nowy Peugeot 308 korzysta z usług systemu Peugeot Connect. Pasażerowie mogą telefonicznie połączyć się z linią pomocy (Peugeot Connect SOS), a w przypadku awarii lub uszkodzenia mechanicznego skorzystać z pomocy drogowej (Peugeot Connect Assistance). Usługi te dostępne są w systemie Peugeot Connect lub w opcjonalnym systemie multimedialnym WIP COM 3D.

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 4 5 6 > »