X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel mokka, dane techniczne i wymiary

Strona główna -> Opel -> Mokka

 



Zależnie od bieżących potrzeb, elektroniczny zespół przenoszenia momentu (TTD) automatycznie i niezauważalnie przekazuje moment na tylne koła. Układ AWD jeszcze bardziej wyostrza już i tak dynamiczną charakterystykę prowadzenia, jaką cechuje się Mokka. Jest to szczególnie widoczne, kiedy samochód rusza zbyt szybko lub kiedy wchodzi w zakręty na zbyt dużej prędkości. AWD aktywuje się automatycznie w ułamku sekundy, gdy tylko jedno z kół ślizga się na skutek utraty przyczepności. System podejmuje również decyzje, kiedy AWD nie jest konieczne. Zapewnia jeszcze lepszą skuteczność prowadzenia na zakrętach i maksymalną przyczepność w takich sytuacjach. Układ AWD ze wszystkimi podzespołami waży jedynie 65 kg, co powoduje, że samochód zachowuje swoje osiągi sprzed montażu i nadal jest przyjazny dla środowiska.

Podwozie modelu Mokka zapewnia pełną przyjemność z jazdy i oferuje wspaniałe prowadzenie, nawet w trudnych warunkach drogowych. Aby uzyskać taki efekt, inżynierowie firmy Opel metodą prób i błędów udoskonalali amortyzatory MacPhersona montowane na osi przedniej. W celu skompensowania napięć bocznych dodano boczne sprężyny. Mając na uwadze poprawę prowadzenia i osiągów na drodze oraz redukcję hałasu i wibracji, dodano również wzmocnienie mocowania amortyzatora, silniejsze stabilizatory oraz podwójnie łączone tuleje drążków kierowniczych. W układzie tylnego zawieszenia inżynierowie z firmy Opel uwzględnili tuż przed kołami zaokrąglony drążek skrętny.

Dodatkowo, aby uzyskać jak najwięcej z podwozia pojazdu, inżynierowie z firmy Opel zdecydowali się zamontować najnowsze osiągnięcie w zakresie wspomagania — układ elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), który jest standardowo montowanym zestawem w całej Europie i który zapewnia wspomaganie kierownicy przy zwiększonej czułości na prędkość pojazdu przy poprawionym czasie reakcji.

Dynamika i wydajność — dwa silniki benzynowe i jeden diesel. Moc pochodzi z trzech wydajnych silników. Wszystkie manualne skrzynie biegów zostały wyposażone w układ Start/Stop firmy Opel, który ułatwia zapanować nad wydatkami na paliwo. Oferta dla benzyny obejmuje silnik o mocy 85 kW/115 KM i pojemności 1,6 litra, z naturalnym poborem powietrza, o momencie obrotowym 115 Nm, który zużywa 6,5 litra paliwa na 100 km i wysyła do atmosfery 153 g CO2/km, oraz silnik o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4 litra z turbosprężarką, o momencie obrotowym 200 Nm. Wersja 1,4 Turbo początkowo będzie dostępna z taką samą przekładnią manualną, jednak później oferta zostanie poszerzona o automatyczną skrzynię biegów. Mokka wyposażona w manualną, sześciobiegową skrzynię przekładniową, napęd 4x4 i turbosprężarkę jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 190 km/h. Przyspieszenie od zera do 100 km/h samochód osiąga w 9,9 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6.4 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 149 g/km.

« < 1 2 3 4 5 > »