X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel corsa d, dane techniczne, spalanie, testy

Strona główna -> Opel -> Corsa -> D (2006-dziś)

 



W wersji Edition i wyższych, system bezpieczeństwa wewnętrznego został uzupełniony o aktywne przednie zagłówki. W momencie uderzenia w tył naszego samochodu automatycznie podnoszą się one do góry i jednocześnie przesuwają do przodu, co zmniejsza ryzyko wystąpienia urazu kręgosłupa szyjnego. Dodatkowym elementem jest system odłączania pedałów (PRS), którego zadaniem jest odłączenie pedałów sprzęgła i hamulca w przypadku silnego uderzenia czołowego, tak by chronić stopy kierowcy przed urazami.

Na ochronę licznymi nowoczesnymi środkami bezpieczeństwa mogą jednak liczyć nie tylko użytkownicy nowej Corsy, ale też piesi. Poprzeczka zderzaka wykonana jest z pianki o niskiej gęstości, co zmniejsza siłę uderzenia w dolne części ciała, zaś dolny fragment zderzaka został usztywniony, by rozłożyć siłę uderzenia na większej powierzchni, zmniejszając w ten sposób nacisk wywierany na kolana. Maska samochodu zrobiona jest z bardzo cienkiej blachy, co pozwala zmniejszyć siłę uderzenia w głowę, a duża ilość wolnej przestrzeni pomiędzy łatwo odkształcalną maską a silnikiem ma na celu zmniejszenie potencjalnych obrażeń. Z tego samego powodu w samochodzie zamontowano błotniki odkształcające się pod wpływem uderzenia.

 

źródło: General Motors / Mototarget

« < 1 2 3 > »