X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel ampera dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Opel -> Ampera

 



Szefowie Opla twierdzą, że Ampera będzie kontynuować tradycję marki oferującej zaawansowaną technologię w rozsądnych, opartych na realiach rynkowych cenach.  Tak jak i pozostałe modele Opla, Ampera posiadać będzie gwarancję do 160 000 km bez ograniczenia wieku samochodu (w Niemczech i Wielkiej Brytanii), a ochrona gwarancyjna systemu akumulatorów ma wynosić 8 lat lub 160 000 km.

Ile zapłacimy za elektrycznego Opla? GM postanowiło, że Ampera kosztować będzie przynajmniej 42 900 euro (brutto). Jednak w poszczególnych krajach, z uwagi na obowiązujące dopłaty do samochodów z alternatywnym napędem, ceny mogą być zróżnicowane.  Szefowie Opla podkreślają, że w przeciwieństwie do innych producentów samochodów z napędem elektrycznym, stosowana przez nich polityka cenowa eliminuje zamieszanie cenowe poprzez podanie całkowitego kosztu samochodu i akumulatora.

Już w chwili premiery światowej Opel Ampera spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności. Samochód zdobył już kilka prestiżowych nagród przyznawanych zarówno przez środowiska dziennikarskie, jak i ekspertów samochodowych. Równocześnie z zaprezentowaniem wersji produkcyjnej aut, wybrano grupę potencjalnych klientów, którzy dostali możliwość osobistego przetestowania nowego samochodu podczas serii jazd próbnych. Otrzymali oni ponadto szereg informacji o nowym pojeździe, jak i inne dodatkowe korzyści. Obecnie grono uczestników programu „ePioneer” obejmuje ponad 5 000 osób zarejestrowanych na platformie www.opel-ampera.pl. Opel przewiduje, że poziom sprzedaży modelu Ampera w 2012 roku osiągnie 10 000 egzemplarzy.

Ampera rozpoczyna nową erę w działalności marki Opel. Wraz z tym rewolucyjnym modelem nadeszła era elektrycznej mobilności, której priorytetem będzie projektowanie i wdrażanie do produkcji małych, zasilanych elektrycznie samochodów miejskich, oraz rozwój technologii zasilania wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Rewolucyjny elektryczny system napędowy Voltec

Ampera wykorzystuje innowacyjny układ napędu elektrycznego, który zapewnia moc w trybie czysto elektrycznym, połączony z silnikiem benzynowym, który dostarcza energii na potrzeby zwiększonego zasięgu. Układ napędowy współpracuje z planetarną przekładnią, co poprawia ogólną wydajność samochodu poprzez synchronizację pracy silników. W przeciwieństwie do konwencjonalnych układów przeniesienia napędu, zmiana przełożeń odbywa się w trybie bezstopniowym.

W trybie zwiększonego zasięgu, który włącza się automatycznie kiedy tylko poziom naładowania akumulatorów spada do określonego minimum, silnik spalinowy o pojemności 1,4l i mocy 63kW/86KM generuje moc, która jest przenoszona przez jednostkę napędową i równoważona przez generator i silnik trakcyjny.

Według założeń Opla, w 90% czasu jazdy kierowcy będą korzystać z dwóch z czterech dostępnych trybów pracy jednostki: Normal i Sport. Tryb sportowy automatycznie zmienia konfigurację pedału przyspieszenia dla zapewnienia szybszej reakcji. Dostępne są również dwa dodatkowe tryby pracy napędu: tryb górski, który automatycznie dostosowuje system do zapewnienia mocy niezbędnej w terenie górzystym, w którym konwencjonalny pojazd elektryczny może napotykać na problemy, oraz tryb hold-charge. Wybór tego trybu powoduje natychmiastowe zwiększenie zasięgu i pozwala na zaoszczędzenie energii znajdującej się w akumulatorze. Po jego wyłączeniu, wyłączana jest również funkcja rozszerzenia zasięgu, a Ampera jest w tym momencie w stanie skorzystać z energii znajdującej się w akumulatorze i poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym, np. na obszarach miejskich lub w strefach ograniczeń emisji spalin.

« < 1 2 3 4 > »