X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nissan gt-r dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Nissan -> GT-R

 



Nowe lekkie aluminiowe amortyzatory skonstruowano specjalnie do modelu GT-R 2011. Beztłokowe amortyzatory pracują precyzyjniej, co oznacza bardziej stabilne prowadzenie pojazdu i szybszą reakcję na działania kierowcy. Mniejsze tarcie w amortyzatorze podnosi także komfort jazdy.

Tak jak poprzednio charakterystykę amortyzatorów można korygować. Kierowca ma do wyboru tryb Comfort, Sports (ustawienie standardowe zapewniające optymalną równowagę między precyzją a komfortem) lub R (tryb wyczynowy). W trybie R przechyły nadwozia w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością są ograniczone do minimum i zawieszenie zostaje maksymalnie utwardzone. Czujniki mierzą 11 parametrów, w tym prędkość, przyspieszenie boczne, obrót kierownicy i prędkość obrotową silnika. Na podstawie tych danych dobierana jest odpowiednia siła tłumienia nierówności w danej sytuacji.

Hamulce, koła i ogumienie. W celu ograniczenia podatności na fading wynikający z intensywnego używania przednie tarcze hamulcowe mają średnicę zwiększoną o 10 mm do 390 mm. Opracowane specjalnie przez Nissana tarcze są bardzo odporne na fading w wysokiej temperaturze powstającej przy hamowaniu z dużej prędkości.

Zarówno przednie, jak i tylne tarcze są wentylowane, a cały układ hamulcowy Brembo wyróżnia się precyzją działania pedału i wyjątkową skutecznością. Dwuelementowe tarcze z rombowym żebrowaniem i perforacją zapewniają stabilność hamowania i są odporne na odkształcenia.

Supersztywne monoblokowe zaciski Brembo z sześcioma tłoczkami z przodu i czterema z tyłu są wyposażone w inspirowane samochodami wyścigowymi trzypunktowe mocowania, które gwarantują dużą siłę hamowania i przeciwdziałają odkształcaniu się zacisków. Podobną rolę spełnia ich dwuelementowa konstrukcja, zapewniająca także stabilność hamowania w każdych warunkach.

Nowo zaprojektowane, lżejsze i jeszcze sztywniejsze obręcze kół z kutego aluminium RAYS sprzyjają poprawie elastyczności opon na pionowe obciążenia. Zmodyfikowano nacięcia wewnątrz koła w celu wyeliminowania ewentualnych obrotów opony wynikających z podwyższonej mocy silnika.

Obręcze kół mają nowy kolor Hyper Blue Black Chrome, a głęboki połysk podkreślający jakość i osiągi pojazdu to zasługa pięciowarstwowego lakieru.

Tak jak poprzednio GT-R jest wyposażony w ogumienie Dunlop zaprojektowane specjalnie do tego modelu. Na potrzeby wersji na 2011 opracowano jednak nowe opony Dunlop SP SPORT MAXX GT 600 DSST CTT, w których zastosowano nowy skład mieszanki gumy poprawiający przyczepność. Nowa struktura oraz usztywniony bieżnik i barki opony przyczyniają się do wyraźnej poprawy stabilności na kiepskich nawierzchniach. Tak jak dotychczas opony nie są wypełnione powietrzem, ale azotem, którego ciśnienie nie zmienia się pod wpływem jazdy z dużą prędkością.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »