X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nissan gt-r dane techniczne, spalanie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Nissan -> GT-R

 



Nissan GT-R

Inżynierowie przystępujący do prac nad GT-R zamierzali stworzyć supersamochód charakteryzujący się wysokim poziomem bezpieczeństwa i znakomitymi osiągami, dającymi pewność prowadzenia przy każdej pogodzie i gwarantującego relaks zarówno przy szybkiej, jak i spokojniejszej jeździe.

Tę samą koncepcję przyjęto w pracach nad wersją samochodu na 2011 rok. GT-R jest jeszcze mocniejszy i pozwala na jeszcze dynamiczniejszą jazdę, a jednocześnie jest maksymalnie bezpieczny: oto praktyczny supersamochód na każdą porę, każdą okazję i dla każdego.

Silnik i przeniesienie napędu. Sercem GT-R jest silnik 3.8 V6 VR38DETT z podwójnym doładowaniem, opracowany specjalnie do tego samochodu. Zmiany w wersji na 2011 rok zaowocowały zwiększeniem mocy z 485 do 530 KM oraz maksymalnego momentu obrotowego z 588 do 612 Nm. Tak znaczny wzrost osiągów podkreślono czerwonym kolorem osłony silnika. To nawiązanie do legendarnego poprzednika współczesnego GT-R, czyli modelu R34 Skyline GT-R, w którym pokrywa rozrządu także miała czerwony kolor.

Zmiany w silniku polegały między innymi na modyfikacji ciśnienia turbodoładowania, faz rozrządu i składu mieszanki. Powiększono kanały dolotowe i zmodyfikowano układ wydechowy, w którym zastosowano nowy katalizator z mniejszą zawartością szlachetnych metali.

Dzięki tym zabiegom wzrosły osiągi supersamochodu... ale nie jego cena. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zredukowano do 3,046 sekundy. Taki wynik zmierzono na japońskim torze testowym, w nieoptymalnej temperaturze. Kolejnym celem wyznaczonym przez inżynierów pracujących nad GT-R jest zejście poniżej progu 3 sekund i dołączenie do ekskluzywnego klubu pojazdów z takimi osiągami, które kosztują zazwyczaj około miliona euro. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h do 315 km/h.

Oprócz podwyższenia osiągów wprowadzone zmiany przyniosły także obniżenie zużycia paliwa i emisji. Emisja CO2 spadła do 279 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi obecnie 12 l/100 km.

Tak jak dotychczas układ przeniesienia napędu w GT-R może działać w kilku trybach: maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego można uzyskać w trybie R, w którym przepustnica zostaje całkowicie otwarta jeszcze w czasie, kiedy kierowca wciska hamulec. Po jego zwolnieniu samochód maksymalnie przyspiesza. System monitoruje temperaturę oleju, aby takie ruszanie nie miało wpływu na niezawodność: jeżeli temperatura wzrośnie powyżej niebezpiecznego poziomu system uniemożliwia włączenie trybu R dopóki olej nie zostanie dostatecznie schłodzony.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »