X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Vario - dane techniczne, wymiary, ładowność

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Vario

 



Mercedes-Benz Vario wygodnie mieści pracowników budowy - wysoka i szeroka kabina oferuje dużo miejsca. Podwójny fotel dla pasażerów siedzących obok kierowcy stanowi wyposażenie standardowe. Kabina podwójna jest niezwykle komfortowa - siedzenia w tylnym rzędzie Vario są na tyle szerokie, aby wygodnie przewozić cztery osoby. Pod siedzeniami znajduje się wiele przestrzeni, które można być wykorzystana do przewozu różnorodnych narzędzi.

Mocne, oszczędne i trwałe jednostki napędowe. Mocne silniki Vario to duża zaleta tego modelu. Czterolitrowy turbodiesel w ekonomicznej i przyjaznej środowisku technologii BlueTec jest dostępny w trzech wariantach mocy: 95 kW (129 KM), 115 kW (156 KM) oraz 130 kW (177 KM). Maksymalny moment obrotowy na poziomie 500 Nm lub 610 Nm i 675 Nm robi wrażenie. Maksymalna siła pociągowa jest dostępna już przy 1200 obr./min., co przekłada się na ograniczoną do minimum konieczność dokonywania zmiany biegów. To ważne zwłaszcza podczas jazdy w nierównym czy śliskim terenie. Dostępne są także różne przełożenia przekładni głównej, które sprzyjają dużej mocy albo niskim obrotom silnika pozwalającym zaoszczędzić paliwo na dłuższych trasach. Zjeżdżając Vario z utwardzonej nawierzchni w trudniejszy teren, mamy do dyspozycji zestaw dostępnych w opcji pożytecznych funkcji. Samochód będzie się jednak sprawował jeszcze lepiej, jeśli skorzysta się z wyposażenia specjalnego: alternatywnego dla napędu na tylną oś, dołączanego napędu na wszystkie koła. Technologia ta – ze standardowo oferowaną  w tym przypadku blokadą mechanizmu różnicowego (w innym wypadku dostępnego jako opcja) – sprawia, że Vario poradzi sobie nawet w obliczu ekstremalnie trudnych warunków eksploatacji.

Szeroki wybór nadwozi na potrzeby sektora budowlanego. Nadwozie Vario można dostosować do potrzeb klienta równie łatwo, jak sam pojazd. Vario to bogaty wybór fabrycznych wersji nadwoziowych, przystosowanych specjalnie do potrzeb branży budowlanej, m.in. pojazd osobowo-ciężarowy w czterech opcjach różniących się rozstawem osi czy wywrotka w dwóch wersjach rozstawu osi, oba dostępne także z podwójną kabiną. Z kolei podwozie z kabiną kierowcy, w czterech wersjach rozstawu osi, przeznaczone jest do montażu nadwozi specjalnego przeznaczenia. Jeśli chodzi o zastosowania w branży budowlanej, Mercedes-Benz poszerza ofertę Vario o opracowane w ramach programu „Mercedes-Benz VanSolution” trójstronne wywrotki firmy Meiller. Są one dostępne w dwóch wariantach rozstawu osi i dwóch klasach dopuszczalnej masy całkowitej, z pojedynczą i podwójną kabiną. Oferta obejmuje także wyposażenie dodatkowe, takie jak panel przedni w ramą rurową, czy podniesione boczne burty i ściana tylna skrzyni ładunkowej.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 > »