X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



Mercedes-Benz Klasa SL R230_2 (2008-dziś)

Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe. Nadwozie nowo opracowanego samochodu waży o około 110 kilogramów mniej od wyko-nanego w dotychczas stosowanej technice. - Zupełnie, jakby pasażer wagi ciężkiej wy-siadł z samochodu i zabrał ze sobą jeszcze ciężką walizkę podróżną - mówi dr Thomas Rudlaff, odpowiedzialny za aluminiowe nadwozia w Mercedes-Benz. - Efekt jest mierzalny i odczuwalny. Niższa masa przekłada się na większą dynamikę jazdy i mniejsze zapo-trzebowanie na paliwo. Pod względem sztywności, bezpieczeństwa i komfortu, aluminiowa struktura wyprzedza wykonane ze stali nadwozie poprzednika. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji z elementami zoptymalizowanymi pod kątem specyficz-nych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewanie kokilowe lub próżniowe. Efekt? Wyśmienita sztywność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niski poziom wibracji.


Części montowane są przy użyciu zróżnicowanych, dobranych pod kątem obciążeń me-tod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przykład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem. Dzięki kolejnym innowacjom, nowy Mercedes-Benz SL pozostaje wierny tradycji wpisanej w swój dotychczas życiorys - tradycji technologicznego trend settera:

  • MAGIC VISION CONTROL to inteligentny, wydajny system czyszczenia przed-niej szyby. Układ specjalnych kanalików dostarcza płyn do przedniej szyby tuż przy krawędzi pióra wycieraczki, zgodnie z kierunkiem jego ruchu. W rezultacie, podczas spryskiwania szyby nikt już nie dostrzeże strumieni płynu, nie ma mowy o zakłócaniu widoczności przez rozlany płyn, a przednia szyba jest przejrzysta i idealnie czysta.
  • FrontBass - unikalny system nagłośnienia wykorzystuje okolice miejsca na nogi aluminiowej struktury nadwozia jako przestrzeń rezonansową dla głośników ni-skotonowych. Wyraźne, soczyste basy czynią z wnętrza nowego SL-a salę kon-certową, nawet gdy dach schowany jest za plecami kierowcy i pasażera.

Obie innowacje należą do standardowego wyposażenia nowego modelu.
Wyrzeźbione z aluminium nadwozie. Masa własna niższa o 140 kg.

  • Nadwozie wykonane w 89 proc. z aluminium
  • Różne stopy, zaawansowane profile i elementy odlewane
  • Łączenia dostosowane do obciążenia
  • Najwyższy poziom ochrony przed korozją
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »