X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes R Klasa - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa R

 



Mercedes-Benz Klasa R

Odnowioną Klasę R wyposażono w jednostki benzynowe i zoptymalizowane silniki wysokoprężne. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7,6 l/100 km*, w porównaniu ze swoim poprzednikiem model R 300 CDI BlueEFFICIENCY potrzebuje na każde 100 km około model 7 procent mniej paliwa. Z kolei nowy silnik R 350 CDI 4MATIC łączy wysoką sprawność, typową dla modeli V8 z niskim spalaniem ekonomicznego wariantu V6. 350 CDI Zużywa 8,5 litra* oleju napędowego na sto kilometrów, a więc o 0,8 litra mniej niż u poprzednika – przy jednocześnie wyższej mocy. Wcześniej osiągała ona 165 kW (224 KM); teraz wysokoprężny silnik V6 oferuje 195 kW (265 KM) oraz potężny moment obrotowy równy 620 niutonometrów. Ta odnowiona jednostka napędowa debiutuje w Klasie R i sprawia, że samochód może się pochwalić sportowym charakterem i znacznie lepszymi osiągami niż u poprzednika. Z nowym motorem Klasa R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i może uzyskać prędkość maksymalną 235 km/h.


Dzięki jednostce napędowej R 350 BlueTEC 4MATIC, Mercedes-Benz oferuje jeden z najczystszych modeli dieslowskich na świecie. Silnik V6 osiąga moc 155 kW (211 KM) przy wysokim momencie obrotowym równym 540 Nm. W porównaniu z po-przednimi wariantami, model ten uzyskuje znaczną oszczędność paliwa oraz niższą emisję spalin przy znacznie lepszych osiągach. Wyposażony w niezwykle czuły system kontroli emisji AdBlue©, silnik ten zużywa średnio o 0,3 l paliwa mniej przy spalaniu 8,4 litra oleju napędowego na sto kilometrów, emitując przy porównywalnie niską ilość zanieczyszczeń, tak jak w przypadku silnika benzynowego. Pojazd z silnikiem BlueTEC spełnia normy emisji spalin EU6 przewidziane na 2014 r. Wszystkie pozostałe wersje benzynowe i wysokoprężne Klasy R są zgodne z normą EU5.
* spalanie mieszane NEDC (Nowy Europejski Cykl Jezdny) CDI-/BlueTEC = modele z silnikiem wysokoprężnym; 1 standardowy rozstaw osi, 2 BE = BlueEFFICIENCY, 3 zwiększony rozstaw osi, 4 liczby w nawiasach odnoszą się do wariantu o zwiększonym rozstawie osi, 5 ograniczony elektronicznie.


Po prostu olśniewający: design Klasy R. Najnowsza generacja klasy R została obdarzona nową stylistyką, o zwartej bryle podkreślającej unikalny charakter tego wszechstronnego auta. Projektanci skoncentrowali się na całkowicie przemodelowanym szerokim przodzie pojazdu, który nadaje całemu samochodowi harmonijny, a zarazem dynamiczny wygląd. Dodatkowo modyfikacji uległy maska, błotniki pojazdu, osłona chłodnicy i jej obrzeża, światła przednie i zderzak o chromowanej dolnej osłonie. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest teraz także chromowany panel ze zintegrowanymi dziennymi światłami drogowymi w technologii LED w połączeniu z lampami ksenonowymi, dzięki któremu model Klasy R zyskuje jeszcze bardziej na wyglądzie. Z profilu samochód posiada teraz linię podobną do coupé – co stanowi miłą odmianę wśród zwykłych pojazdów o większej kubaturze – oraz zmodyfikowane obudowy lusterek bocznych. Klasa R zyskała również nowe koła: dostępne są obręcze o pięciu ramionach pojedynczych lub podwójnych albo 10-ramienne, a ich rozmiary wynoszą od 43,2 do 53,3 cm (17 do 21 cali). Zmiana stylistyki przodu pojazdu ma swoje konsekwencje także w stylistyce tyłu – Klasa R ma teraz nowy spojler, lampy oraz zmodyfikowane końcówki układu wydechowego. Wyrafinowany wygląd Klasy R z 2010 r. doskonale podkreśla zwłaszcza nowy lakier barwy "diamond white"- diamentowa biel.

« < 1 2 3 > »