X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes M Klasa - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa M -> W164 (2005-dziś)

 



Mercedes-Benz Klasa M W164 (2005-dziś)

Design nie do pomylenia. Pełne siły rysy nowej Klasy M ze znanym z poprzedników kształtem słupków C od pierwszej chwili nie pozostawiają złudzeń, z jakim modelem mamy do czynienia. Z przodu dominują charakterystyczne dla Mercedesów elementy - w tym szeroki, elegancki wlot powietrza z umieszczoną centralnie gwiazdą oraz zintegrowane ze zderzakiem oświetlenie LED do jazdy dziennej. Profil Klasy M ujawnia cechy typowe dla modeli mocno związanych z asfaltem - krótkie zwisy, długi rozstaw osi, łagodnie opadającą linię dachu oraz duże obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Sportowy wyraz podkreślają opcjonalne, 21-calowe felgi AMG.

Najbardziej aerodynamiczny SUV w klasie. Ze współczynnikiem oporu powietrza Cd równym 0,32 (ML 250 BlueTEC) nowa Klasa M podnosi klasową poprzeczkę w dziedzinie aerodynamiki. Intensywne symulacje, przeprowadzane na wirtualnych modelach, zakończyły się badaniami prototypów w tunelu aerodynamicznym. Stylizacja przedniego zderzaka ze zintegrowanym spojlerem, zasłona sterująca dopływem powietrza, uszczelnienia wokół przednich lamp, kształt obudów lusterek, spojler dachowy, panele podłogowe i zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki obręcze - to wszystko zapewnia perfekcyjny przepływ powietrza wokół samochodu.

Dobre samopoczucie w wyposażeniu Klasy M. We wnętrzu Klasy M wszechstronność SUV-a spotyka się z atmosferą, jaką zapewniają limuzyny marki Mercedes-Benz. Wystarczy rzut oka na przejrzyste, wyrafinowane w formie zegary, szeroką konsolę środkową z wyświetlaczem systemu COMAND oraz ekskluzywne detale, by odkryć, że to idealne miejsce na dalekie wyprawy. Zależnie od upodobań klienta, kokpit może zostać wykończony okładzinami z jednego z czterech gatunków drewna lub aluminium.

Przestronne wnętrze oferuje teraz jeszcze więcej miejsca od poprzednika - szerokość na wysokości łokci wzrosła o 34 mm z przodu i o 25 mm z tyłu auta. Z fotelem regulowanym wzdłużnie w zakresie 350 mm i na wysokość w zakresie 90 mm, każdy kierowca Klasy M znajdzie dla siebie właściwą pozycję. Tylna kanapa posiada oparcie o regulowanym kącie pochylenia oraz rękaw do przewożenia nart, a po jej złożeniu pojemność bagażnika rośnie do 2010 litrów (do linii dachu).

Długodystansowiec: wysoka efektywność procentuje dalekim zasięgiem. Nowa Klasa M wjeżdża na rynek w trzech wersjach silnikowych. Oszczędny turbodiesel ML 250 BlueTEC 4MATIC generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy równy 500 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 6 l ON/100 km (cykl NEDC). Szybszy, ale niekoniecznie bardziej paliwożerny model ML 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 6,8 l ON/100 km. Jego 3-litrowy turbodiesel V6 legitymuje się mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa 7,4 s, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 224 km/h. Obydwa diesle trafią na rynek jedynie jako wersje BlueTEC - uzbrojone w system selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Mniejszy, 4-cylindrowy wariant ML 250 BlueTEC - z motorem zastosowanym już w Klasie S - zastąpi 3-litrowy silnik V6, montowany w poprzedniku.

« < 1 2 3 4 > »