X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes GL - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa GL

 



Nowy wymiar bezpieczeństwa. Obok standardowych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa (m.in. siedem poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla pasażerów wszystkich siedzeń, pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia, ESP®, ASR, ABS i PRE-SAFE®), lista standardowego wyposażenia nowego modelu obejmuje niedostępne wcześniej rozwiązania, jak na przykład układ ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST (CPA) oraz ATTENTION ASSIST, monitujący stopień zmęczenia kierowcy. Jedną z innowacji jest seryjny system Crosswind Assist, który ogranicza wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu poprzez wybiórcze impulsy, generowane w układzie hamulcowym. Nad stabilnością na drodze czuwa także system kontroli ładunku oraz układ STEER CONTROL, sugerujący kontry kierownicy w momentach krytycznych, takich jak utrata przyczepności. Na życzenie dostępny jest system kontroli odległości DISTRONIC PLUS, asystent hamowania BAS PLUS oraz układ PRE-SAFE® Brake z autonomiczną funkcją hamowania w sytuacjach niebezpiecznych, zbyt późno dostrzeżonych przez kierowcę. Wśród opcji znalazły się również systemy Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist oraz Speed Limit Assist. Asystent parkowania Active Parking Assist wyręcza kierowcę w zajmowaniu i opuszczaniu miejsca parkingowego, a kamera 360° pozwala śledzić na wyświetlaczu systemu COMAND pozycję pojazdu z lotu ptaka oraz obraz ze wszystkich stron nadwozia, dostarczany przez cztery osobne kamery. Bezpieczeństwo w warunkach kiepskiej widoczności zapewniają biksenonowe reflektory wraz z systemami Intelligent Light System (ILS), Adaptive Highbeam Assist oraz Night View Assist Plus.
Nowy Klasa GL wykazuje również najwyższy poziom ochrony niezmotoryzowanych uczestników ruchu – pieszych i rowerzystów. Gładkie kontury elementów przedniego pasa, lusterek i zwiększenie odległości między maską a elementami silnika ograniczają ryzyko odniesienia obrażeń, podobnie jak montowana standardowo aktywna maska, która ma zwiększoną powierzchnię deformacji i ogranicza siły działające na ciało pieszego lub rowerzysty.


Moc bez wyrzeczeń: jednostki napędowe Klasy GL. Zastosowanie wydajnościowego pakietu BlueEFFICIENCY i nowoczesnych jednostek napędowych umożliwiło znaczne ograniczenie apetytu nowego modelu. Zasilany silnikiem wysokoprężnym GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, o około 20 procent mniej od poprzednika, a do tego już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6. W przypadku GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, napędzanego benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDIRECT o mocy 300 kW (408 KM), zużycie paliwo spadło o około 18 procent.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 > »