X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy CLA - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLA

 



Optymalna charakterystyka przepływu powietrza - jeden z głównych warunków niewielkiego zużycia paliwa - to rezultat licznych zabiegów, takich jak nisko poprowadzony słupek A, opływowy kształt lusterek bocznych, wzory obręczy zaprojektowane z myślą o uzyskaniu niskiego oporu aerodynamicznego czy ząbkowane osłony kół przednich i tylnych nadkoli. Szerokie panele podwozia, w tym dodatkowe pośrodku i w jego tylnej części oraz zoptymalizowany pod względem aerodynamiki tylny tłumik i dyfuzor poprawiają przepływ powietrza pod samochodem.

Inteligentne bezpieczeństwo: zaawansowane systemy wspomagania. Liczne systemy bezpieczeństwa wspierają kierowcę CLA i pozwalają ograniczyć jego obciążenie. Wyposażenie standardowe nowego coupé obejmuje układ wykrywania senności ATTENTION ASSIST i radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z Brake Assist, który chroni teraz przed kolizjami od prędkości jedynie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h). Ten drugi, uzupełniony o DISTRONIC PLUS, jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS zyskuje nową funkcjonalność: gdy kierowca nie reaguje na potencjalne zagrożenie kolizją, może on uruchomić autonomiczne hamowanie przy prędkości do 200 km/h i ograniczyć skutki zderzenia z pojazdami poruszającymi się wolniej lub stojącymi. System aktywuje również hamulce w razie wykrycia nieruchomych pojazdów do prędkości do 30 km/h, a do prędkości 20 km/h może całkowicie ochronić przed uderzeniem w tył poprzedzającego auta.
Dynamicznie skrojone zawieszenie CLA

Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny McPherson, a tylne - niezależną konstrukcję wielowahaczową z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym na koło. Oznacza to, że przyspieszenia podłużne oraz poprzeczne są właściwie od siebie niezależne. W celu obniżenia masy nieresorowanej zwrotnice wykonano z aluminium. Szczególną cechą podwozia jest elastyczne oddzielenie ramy tylnej osi, zwiększające komfort jazdy.

Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: komfortowym lub opcjonalnym, sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu) prześwitem.

Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer, łączący precyzję prowadzenia z wydajnością - pobiera on energię tylko wtedy, gdy kierownica jest w ruchu.

Dodatkowo, układ kierowniczy współpracuje z funkcjami systemu ESP®, obejmującymi kontrę w przypadku podsterowności, korektę toru jazdy podczas hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności, ograniczenie wpływu przedniego napędu na sterowność oraz niwelację oddziaływania bocznego wiatru i nachylenia drogi.

« < 1 2 3 4 > »