X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes klasy c, dane techniczne, spalanie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa C -> W204 (2006-dziś)

 



Mercedes-Benz Klasa C W204 (2006-dziś)

Klasa C jest modelem Mercedesa o największej sprzedaży i ma dla firmy ze Stuttgartu szczególne znaczenie. Aktualny typoszereg znalazł od marca 2007 ponad milion nabywców na świecie. Po wprowadzeniu na rynek pierwszej Klasy C w roku 1982 (W 201, występującej pod handlową nazwą „190”) Mercedes-Benz sprzedał w tym segmencie łącznie ponad 8,5 miliona pojazdów. Również w roku 2010 Klasa C zajmowała czołowe miejsca w statystykach rejestracji nowych aut. W Polsce Klasę C w obu podstawowych wersjach nadwoziowych wybrało w ubiegłym roku 744 Klientów.


Dynamika i pewność siebie: wyposażenie zewnętrzne. Klasa C wygląda teraz jeszcze bardziej dynamicznie. Przód samochodu dostosowano do nowej linii stylistycznej marki. Jego centralny element - atrapa chłodnicy – jest teraz bardziej zauważalna. Dolny, środkowy wlot powietrza zwęża się do góry niczym odwrócona litera „V”, optycznie podpierając grill Klasy C. Z kolei wyraźnie narysowana górna linia zderzaka jest kontynuacją centralnego kształtu „V” i rozszerza się ku górze. Lampy przednie rozciągają się teraz dalej, aż na maskę i są dobrze widoczne z boku. Boczne wloty powietrza zderzaka są osadzone dosyć głęboko, nadając Klasie C przysadzisty wygląd. Nowe wersje limuzyny i kombi Klasy C otrzymały maskę silnika z aluminium, co wpływa na znaczną redukcję masy samochodu, czyli także w efekcie na obniżenie zużycia paliwa. Kontur maski w obrębie reflektorów i atrapy chłodnicy stanowi kontynuację kształtu przypominającego literę „V” i nadaje Klasie C znacznie więcej wyrazu.


Forma reflektorów ze szkła przezroczystego została zmodyfikowana tak, by sprawiały wrażenie bardziej dynamicznych i współgrały z pozostałymi elementami nowego przodu Klasy C. Reflektory wyglądają niezwykle nowocześnie, a zostało to osiągnięte dzięki grze stref matowych i błyszczących. Reflektor halogenowy wykorzystuje klasyczny podział na światło mijania leżące na zewnątrz, światło drogowe umieszczone wewnątrz i kierunkowskaz zwieńczający lampę w narożniku od strony błotnika. W wyposażeniu dodatkowym z lampami biksenonowymi w systemie ILS (Intelligent Light System), wrażenie głębi jest wzmocnione dzięki modułom świetlnym ustawionym szeregowo. Światło pozycyjne w formie litery C stanowi szczególnie nocą wyróżniający element nowej Klasy C. Obok znajdziemy światło doświetlające skręt, które przechodzi w główny moduł reflektora samochodu. Cokół w dolnej części reflektora tworzy poziomą szerokopasmową jednostkę LED, która stanowi kierunkowskaz. Dzięki temu Klasa C nawet z daleka jest bezbłędnie rozpoznawalna. Z tyłu Klasy C, w obrębie zderzaka, krawędzie poszczególnych świateł i ich linie podziału zostały poprowadzone na nowo tak, by bardziej podkreślać szerokość limuzyny i modelu kombi. Zabieg ten jeszcze wyraźniej rzuca się w oczy dzięki bardziej stromo wznoszącym się bocznym częściom krawędzi świateł odblaskowych w kierunku zasadniczych świateł tylnych. Światła odblaskowe w ich górnej część płynnie przechodzą z boku w linię podziału zderzaka i błotnika podkreślając sportowy charakter Klasy C. Szczególne wrażenie głębi świateł tylnych uzyskano dzięki sprytnemu zabiegowi: kierunkowskazy LED, umieszczone po środku lampy, wydają się lewitować nad górnymi i dolnymi, czerwonymi pasami świateł mijania, co przywodzi na myśl poprzednie generacje Klasy C. Szczególnie nocą tylne lampy Klasy C są bardzo rozpoznawalne.

« < 1 2 3 > »