X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz Citan - dane techniczne, ładowność, silniki

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Citan

 



Ergonomiczne miejsce pracy kierowcy i wysoki standard wyposażenia. Wnętrze Citana urządzono z właściwą dla aut osobowych starannością. Wyprofilowanie przednich foteli zapewnia właściwie podparcie dla ud i pleców, a przyjazna dla ciała tapicerka jest łatwa w pielęgnacji i wytrzymała. Kierowcy innych Mercedesów natychmiast poczują się tu jak w domu, i to nie tylko ze względu na znane logo na kierownicy. Sterowanie poszczególnymi funkcjami zorganizowano wedle sprawdzonych standardów. Zorientowany wokół kierowcy kokpit ma ergonomiczną architekturę i przyjemne w dotyku, skóropodobne wykończenie.

W kabinie Citana nie brakuje miejsca na wszystkie drobiazgi, towarzyszące kierowcy w codziennej pracy. Ma on do dyspozycji pojemny schowek przed pasażerem, pojemnik między przednimi fotelami oraz obszerną półkę nad przednią szybą. Seryjne wyposażenie obejmuje przydatne elementy funkcjonalne, takie jak regulacja wysokości kolumny kierowniczej, zdalnie sterowany centralny zamek oraz regulowane z wnętrza lusterka boczne.
 
Silniki spełniające wszystkie wymagania. Szeroka gama silników obejmuje trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz zwinny, doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni mechanicznej. Wysoko zamocowany drążek zmiany biegów leży tuż pod ręką kierowcy.

Kolejna wizytówka nowego modelu to niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i długie interwały serwisowe, sięgające nawet 40 000 km lub dwóch lat. Na zużycie paliwa pozytywny wpływ ma montowane seryjnie, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego oraz ikona podpowiadająca optymalny moment zmiany biegu. Operatorzy flot mogą dodatkowo ograniczyć koszty eksploatacji, montując zestaw do kontroli prędkości.

Pakiet BlueEFFICIENCY: jeszcze niższy apetyt. Wersja benzynowa standardowo wyposażona jest w pakiet wydajnościowy BlueEFFICIENCY (opcjonalny dla wersji wysokoprężnych). Zawiera on funkcję ECO start/stop, system zarządzania alternatorem i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia - elementy w jeszcze wyższym stopniu ograniczające zużycie paliwa.


Bezpieczne i pewne: prowadzenie zgodne z filozofią Mercedes-Benz. Projektanci Citana szczególną uwagę zwrócili na zachowanie pojazdu w ruchu. Bezpośredni układ kierowniczy Direct-Steer jest precyzyjny i komunikatywny, a zawieszenie zestrojono pod kątem stabilnego prowadzenia i komfortowego tłumienia nierówności, do którego przyzwyczaili się dotychczasowi kierowcy Vito i Sprintera.

Lista opcji umożliwia dostosowanie Citana do zróżnicowanych potrzeb. Dodatkowe systemy schowków, składane oparcie przedniego fotela, szeroka gama wersji nadwozia oraz akcesoria fabryczne, takie jak bagażniki dachowe czy wykładziny ochronne, to tylko niektóre z elementów pozwalających na indywidualizację nowego Citana. Jego funkcjonalność zwiększają także dedykowane nadbudowy i moduły, dostarczane przez producentów nadwozi specjalnych.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 > »