X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowa kia rio 2011, dane techniczne, zdjęcia

Strona główna -> Kia -> Rio -> 3 (2011-dziś)

 



Dla nabywców preferujących jednostki benzynowe przeznaczony będzie silnik serii Gamma o pojemności 1,4 litra lub 1,25-litrowy serii Kappa. Doskonale sprawdzony w gamie modelowej Kia, zmodernizowany silnik serii ‘Gamma’ posiada system zmiennych faz rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej (dual CVVT) i odznacza się rozwiązaniami zmniejszającymi tarcie wewnętrzne, co zapewnia wysokie osiągi oraz konkurencyjnie niskie zużycie paliwa. Jednostka ta rozwija moc 109 KM oraz moment obrotowy 136 Nm i napędza najszybszą wersję Kii Rio, która przyspieszając do 100 km/h w czasie 11,5 sekund − osiąga prędkość maksymalną 181 km/h.

 

Zaawansowane silniki serii ‘Kappa’ stosowane są także w pokazywanym na salonie genewskim 2011 nowym Picanto, a ich konstrukcja obejmuje system zmiennych faz rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej (dual CVVT), kadłub wykonany z odlewu aluminiowego, przestawiony wał korbowy, bezobsługowy łańcuch rozrządu o wydłużonej trwałości oraz sprężyny zaworowe o niskim współczynniku tarcia. Tego rodzaju rozwiązania w sposób istotny zmniejszają zużycie paliwa a także emisję spalin. Napędzająca nową Rio jednostka o pojemności 1,25 litra rozwija moc 85 KM i moment 117,8 Nm, a jej zużycie paliwa wynosi tylko 4,8 l/100 km.

Poziom emisji CO2 dla seryjnych odmian modelowych Rio wynosi od 94 do 124 g/km. W wersjach europejskich wartości te mogą być jeszcze niższe przy zastosowaniu opcjonalnego wyposażenia ISG (automatyczny system stop-start, zaawansowany sterownik alternatora, wysokowydajny rozrusznik oraz ogumienie o niskich oporach toczenia), dostępnego dla wszystkich odmian modelowych.


Pakiet ISG powoduje dalszy spadek emisji CO2 − do 85-114 g/km, tak więc samochody napędzane silnikami Diesla (poniżej 100 g/km) kwalifikują się do uzyskania ulg podatkowych wszędzie tam, gdzie jest to praktykowane. Zużycie paliwa tych wersji modelowych wynosi 3,2 -4,8 l/100 km, umożliwiając ograniczenie kosztów codziennej eksploatacji.

Oba silniki wysokoprężne ‘U2’ oraz benzynowy ‘Gamma’ współpracują seryjnie z sześciostopniową, manualną skrzynią przekładniową; dla 85-konnego silnika ‘Kappa’ o pojemności 1,25 litra przewidziana jest skrzynia pięciostopniowa. Czterostopniowa przekładnia automatyczna dostępna jest w opcji wyposażenia dla 1,4-litrowej jednostki o mocy 109 KM.

 

źródło: Kia Motors

« < 1 2 > »