X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowa kia rio 2011, dane techniczne, zdjęcia

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Kia -> Rio -> 3 (2011-dziś)

 



Kia Rio 3 (2011-dziś)

Kia Rio trzeciej generacji dostępna będzie w trzech wersjach nadwozia (3-, 4- lub 5-drzwiowym, w zależności od rynku) − trafiając do upodobań klientów na całym świecie. W Europie dostępna będzie wersja 3 i 5 drzwiowa.

 

W porównaniu do swej ‘poprzedniczki’, nadwozie nowej Rio jest dłuższe (+20 mm) i szersze (+25 mm) lecz niższe (-15 mm) przy rozstawie osi wydłużonym o 70 mm (do 2570 mm), co w praktyce oznacza większą przestrzeń kabiny pasażerskiej oraz wzrost pojemności ładunkowej. Wysokość 1455 mm plasuje Rio wśród najniższych pojazdów oferowanych przez Kia na rynkach europejskich.


Kabina nowej Rio jest bardziej obszerna niż poprzednio, co daje się bez trudu odczuć. Dolna krawędź szyby czołowej została odsunięta do przodu o 156 mm i podniesiona o 18 mm, wzrosła także o 20 mm długość nadwozia, o 25 mm wzrosła szerokość oraz o 70 mm − rozstaw osi. Pozwoliło to zwiększyć o 45 mm przednią przestrzeń na nogi i o 8 mm przednią przestrzeń na głowę. O 100 mm wzrosła także szerokość bagażnika, którego pojemność wynosi obecnie 288 litry.

 

Oparcie tylnych siedzeń jest dzielone w proporcji 60/40 i można je składać, uzyskując niemal płaską podłogę ładunkową. Kabinowy zestaw schowków obejmuje powiększoną do 15 litrów skrytkę przed pasażerem na desce rozdzielczej, konsolę centralną o dodatkowej pojemności 3 litrów oraz kieszenie drzwiowe z miejscami na butelki 1,5 litrowe z przodu oraz 0,5-litrowe z tyłu.

 

Cztery ekonomiczne silniki o mocy 70-109 KM. Gama jednostek napędowych Kii Rio na rynkach Europy obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki trzy- i czterocylindrowe o mocy 70-109 KM, o bazowej emisji dwutlenku węgla od 85 g/km i zużyciu paliwa nawet 3,2 l/100 km.

W wielu krajach poszukiwaną opcją jest silnik wysokoprężny, tak więc nowa Rio dostępna będzie do wyboru z dwoma 16-zaworowymi jednostkami serii ‘U2’ o zmiennej geometrii łopatek (VGT): 1,4-litrową o mocy 90 KM i momencie obrotowym 216 Nm oraz 70-konną 1,1-litrową o momencie 162 Nm. Oba te silniki moment maksymalny rozwijają już od 1750 obr/min.

« < 1 2 > »