X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> FX

 



Silnik V6 o pojemności 3,7 litra – kultowy silnik sportowy. FX37 w wersjach GT i S napędzany jest słynnym silnikiem V6 Infiniti o pojemności 3,7 litra, regularnie zdobywającym nagrody motoryzacyjne niezależnych gremiów na całym świecie. Ten 24-zaworowy silnik o podwójnych wałkach rozrządu generuje moc 320 KM (235 kW) przy 7 000 obr./min. z płynną charakterystyką momentu obrotowego, wynoszącego maksymalnie 360 Nm przy 5 200 obr./min. Wykonany w całości z aluminium silnik sportowy pozwala FX-owi zawstydzić osiągami wiele samochodów typowo sportowych, gdyż od 0 do 100 km/h rozpędza się w jedyne 6,8 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 233 km/h.  

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w FX37 wynosi 12,1 l /100 km, zaś emisja CO2 – 282 g/km. Równowagę między osiągami a ekonomiką spalania model zawdzięcza przede wszystkim systemowi zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (VVEL - Variable Valve Event and Lift), w który wyposażony jest również silnik V8. Dzięki tej opatentowanej przez Infiniti technologii, stopień otwarcia zaworów jest dostosowywany w sposób ciągły. W wyniku tego silnik generuje nie tylko potężną moc, ale również osiąga wyższy moment obrotowy przy mniejszej emisji spalin w porównaniu do silników o tradycyjnym systemie otwierania zaworów.

Entuzjaści motoryzacji dostrzegą z pewnością jeszcze jedną zaletę tego kultowego już silnika – sportowe brzmienie, które zadowoli nawet najbardziej wybrednych kierowców.

Wszystkie FX-y, bez względu na rodzaj silnika, są wyposażone standardowo w montowane przy kierownicy łopatki zmiany biegów, wykonane z czystego magnezu, które stanowią integralną część naturalnego, sportowego charakteru FX-a.

 

Konstrukcja mechaniczna. Wyraziste nadwozie FX skrywa zaawansowaną strukturę, zbudowaną na platformie FM Infiniti. Sztywna konstrukcja platformy FM zapewnia sportowy rozkład masy przód-tył i stosunkowo nisko umieszczony środek ciężkości, które są tak potrzebne, aby samochód zachowywał się stabilnie w zakrętach. Dzięki zastosowaniu bardzo sztywnych, ale lekkich elementów, jak choćby aluminiowych drzwi, FX nie tylko świetnie się prowadzi, ale również ma bardzo niski poziom hałasu i wibracji.

Układ zawieszenia – dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu − zapewnia idealną równowagę między komfortem podróży a precyzją prowadzenia. Na precyzji prowadzenia koncentrują się natomiast wersje S, wyposażone w amortyzatory z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control) oraz w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Steering) we wszystkich modelach oprócz FX37.

« < 1 2 3 4 5 6 > »