X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> FX

 



Ten silnik klasy high performance podczas pracy na biegu jałowym i pod stałym obciążeniem pracuje niemal bez wibracji i jest praktycznie niesłyszalny wewnątrz samochodu, zaś dźwięk emitowany przezeń podczas intensywnego przyspieszania to brzmienie silnika prawdziwie sportowego.

Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zwiększa moc do 175 kW (238 KM) przy 3750 obr./min., sprawiając, że jest to jeden z najmocniejszych dostępnych obecnie na rynku silników Diesla z pojedynczym doładowaniem. Maksymalny moment obrotowy tego silnika − 550 Nm − osiągany już przy 1750 obr./min., gwarantuje niezwykłe możliwości wyprzedzania.

Silnik w FX30d standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control). Ten zestaw zapewnia imponujące osiągi: prędkość maksymalna to 212 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 8,3 s. Szacunkowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,0 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 238 g/km.

Silnik V8 o pojemności 5,0 litrów V8 – moc i wydajność. Flagowy silnik gwarantuje, że FX50 jest jednym z najszybszych i sprawiających największą przyjemność z jazdy crossoverów. Najlepszym dowodem na to jest jego zapierające dech w piersiach przyspieszenie i muskularny wydech. Silnik V8 jest cudem inżynierii. Do jego głównych zalet należy zaliczyć podwójne, symetryczne zawory wlotowe, wałki rozrządu o wysokiej precyzji wykonania, lekkie tłoki, super ciche łańcuszki rozrządu oraz system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL - Variable Valve Event and Lift), będący gwarancją wysokiej mocy przy maksymalnej wydajności.

Silnik generuje moc 390 KM (287 kW) przy 6 500 obr./min., zaś czerwone pole zaczyna się o 300 obr./min. dalej – stosunkowo wysoko, jak na silnik V8, co jest zasługą systemu VVEL. Najwyższa wartość momentu obrotowego to 500 Nm osiągana przy 4 400 obr./min. Liniowa charakterystyka gwarantuje, że silnikowi nigdy nie zabraknie mocy.

FX50 S Premium jest bardzo dynamiczny. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu jedyne 5,8 sekundy. System VVEL zapewnia mu wydajność, o której wyjątkowości świadczą wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym -  13,1 l/100 km oraz poziom emisji CO2 – 307 g/km.

« < 1 2 3 4 5 6 > »