X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> FX

 



W odróżnieniu od niektórych marek, pasażer Infiniti siedzący obok kierowcy też ma możliwość dostosowania fotela do swoich wymogów – może elektrycznie regulować jego ustawienia w 8 kierunkach. Oba przednie fotele we wszystkich wersjach FX-ów na rok 2012 wyposażone są w systemy podgrzewania i chłodzenia. Wyjątkowo rzadko stosowanym w innych modelach rozwiązaniem, co ma prawo dziwić, jest odchylanie oparcia tylnej kanapy. Pasażerom FX-a zapewnia ono wygodę podczas dłuższych podróży.

Dzięki dużemu rozstawowi osi, FX ma nie tylko obszerne wnętrze mieszczące wygodnie pięciu pasażerów, ale i pojemny, 410-litrowy bagażnik. Gdy zajdzie potrzeba, można podwoić jego pojemność. Oparcie tylnej kanapy, dzielone w stosunku 1/3 do 2/3, umożliwia dowolne kształtowanie przestrzeni na bagaże, zaś po jego złożeniu otrzymujemy płaską przestrzeń ładunkową.

Elektrycznie podnoszona i opuszczana klapa bagażnika, będąca elementem standardowym wszystkich wersji, jeszcze bardziej akcentuje imponującą wygodę FX-a. Ba, można nawet zaprogramować wysokość podnoszenia pokrywy, żeby otwieranie w niskich garażach nie wiązało się z niemiłą niespodzianką. Obsługę klapy ułatwiają opcje jej podnoszenia lub opuszczania przełącznikiem na desce rozdzielczej, przyciskami wewnątrz i na zewnątrz pokrywy lub też zdalnie - inteligentnym kluczykiem.

Wszystkie FX-y na rok 2012 mają fotele obszyte skórą. Standardowym wykończeniem wnętrza są listwy wykonane z drewna klonu płomienistego, stosowanego przez lutników, zaś jako opcje wykończenia dostępne są między innymi: czarny lakier i aluminium.

Silnik V9X – pierwszy silnik Diesla Infiniti. Najnowszy i emitujący najmniej CO2 silnik Infiniti jest równocześnie silnikiem o największym momencie obrotowym, większym nawet od momentu obrotowego 5-litrowego silnika V8. Najważniejsze zalety modelu FX30d na rok 2012 to ogromna dynamika, charakterystyczna dla Infiniti kultura jazdy oraz ekonomika spalania, która, dzięki zużyciu paliwa w cyklu pozamiejskim na poziomie 7,8 l/100 km gwarantuje, zasięg do 1 100 km.

Opracowany przez Alians Infiniti-Nissan-Renault, ale specjalnie dla Infiniti. silnik oznaczony fabrycznym kodem V9X, to jednostka V6 o pojemności 3,0 litrów z układem wtryskowym common-rail i wtryskiwaczami piezo, które podają paliwo pod wysokim ciśnieniem (1 800 barów). Jego blok jest wykonany ze zwartego grafitu (żeliwo CGI), co umożliwia uzyskanie niskiej masy, z której słynie FX, zwłaszcza w porównaniu do wielu rywali. Materiał ten zapewnia wytrzymałość i wysoką kulturę pracy, tak ważną dla samochodu marki Infiniti. Zwarty grafit (żeliwo CGI) jest aż do 75% sztywniejszy niż żeliwo szare, a wykonany z niego blok silnika FX30d ma masę niższą o 22%. Z kolei 65-stopniowy kąt rozwidlenia cylindrów oraz zamontowanie turbosprężarki w tym rozwidleniu pozwoliły na zmniejszenie rozmiarów silnika.

« < 1 2 3 4 5 6 > »