X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

hyundai ix55, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Hyundai -> ix55

 



Wnętrze. Jak przystało na flagową limuzynę, wnętrze ix55 jest niezwykle luksusowe. Stosując skórzane i drewniane elementy wykończeniowe, projektanci Hyundaia stworzyli elegancką i funkcjonalną kabinę pasażerską. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się takie elementy, jak: pokryte zamszem siedzenia z elektryczną regulacją fotela kierowcy, radioodtwarzacz RDS z zaawansowanym zestawem audio MP3 firmy Infinity, wielofunkcyjny komputer pokładowy, tempomat, przyciemniane szyby tylne, niebieskie podświetlenie wskaźników, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z osobną regulacją dla pasażerów siedzących z tyłu, regulowana, pokryta skórą kierownica oraz tempomat.

Zawieszenie, właściwości jezdne. ix55 – zbudowany w oparciu o nagradzany model Veracruz, sprzedawany w Ameryce Północnej – został poddany zakrojonym na szeroką skalę modyfikacjom układu jezdnego, które pozwolą mu rywalizować na rynkach europejskich. W przednich kolumnach oraz tylnym zawieszeniu wielowahaczowym zastosowano ulepszone sprężyny i amortyzatory, które zapewnią pewniejsze trzymanie się drogi, a siła wspomagania przekładni kierowniczej została zmniejszona, co dało lepsze wyczucie układu. Zaawansowany, 3-litrowy turbodiesel V6 CRDi to nowa jednostka napędowa, wyposażona w najnowszy układ wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, dzięki czemu moc rozwijana jest wyjątkowo płynnie.

Kompaktowy, żeliwny blok silnika jest niezwykle wytrzymały, a dodatkową jego cechą jest pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika, o którą dba również system natychmiastowego rozruchu ISS (Instant Start System) oraz zaawansowany układ chłodzenia gazów wylotowych EGR. System ISS powoduje błyskawiczne nagrzanie świec żarowych silnika CRDi, co z kolei pozwala na natychmiastowy rozruch nawet w najniższej temperaturze. Zadaniem układu EGR jest natomiast obniżanie temperatury gazów wylotowych, co zwiększa wydajność termiczną.

Przeniesienie napędu. W ix55 debiutuje czysty i mocny silnik Diesla V6 CRDi o pojemności 3 litrów. Ta kompaktowa i lekka jednostka spełniająca normy emisji spalin Euro IV została zaprojektowana specjalnie dla Europy i posiada aluminiową głowicę, kompaktowy, żeliwny blok oraz drążony wał rozrządczy. Duża moc 240 KM przy 3 800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 451 Nm przy 1 750 obr./min. uzyskiwane są, między innymi, dzięki wtryskowi paliwa common rail, działającemu pod ciśnieniem 1 600 bar oraz zaawansowanym, piezowtryskiwaczom.

W ix55 zastosowano 24-zaworowy silnik o innowacyjnym systemie dolotowym, o zmiennej długości z układem kontroli zawirowania powietrza. Wyposażony jest on także w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT, która zapewnia błyskawiczne reakcje na dodanie gazu w pełnym zakresie obrotów silnika.

Hyundai ix55 z nowoczesnym systemem napędu wszystkich kół oraz precyzyjną, 6-biegową przekładnią automatyczną z opcją manualnej zmiany przełożeń Shiftronic, łączy dynamiczne osiągi z niskim zużyciem paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Silnik zadowala się 9,4 litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km (w cyklu mieszanym), emitując przy tym 249 g/km CO2.

« < 1 2 3 > »