Model CR-Z został zaprojektowany w celu dostarczenia kierowcy przyjemności z jazdy, dlatego dużą rolę w kształtowaniu charakteru pojazdu odgrywa konfiguracja podwozia. Niektóre komponenty płyty podłogowej zostały zapożyczone z modeli Jazz i Insight, jednak rozstaw osi, rozstaw kół oraz poszczególne ustawienia to cechy typowe wyłącznie dla nowego modelu. W porównaniu z rodzinną, 5-drzwiową i 5-miejscową Hondą Insight, model CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, a jego nadwozie jest krótsze o 310 mm, co przyczynia się do polepszenia zwrotności i zredukowania masy własnej o 57 kilogramów.
Ponadto, charakterystyka pracy sprężyn i amortyzatorów w zawieszeniu modelu CR-Z została inaczej skonfigurowana, z uwzględnieniem indywidualnych cech kompaktowego coupe. Jedną z ważniejszych zmian było zastosowanie wahaczy przedniego zawieszenia z elementami z kutego aluminium w miejsce elementów ze stali tłoczonej, wykorzystanych w modelu Insight. Wszystko to pozwoliło na zredukowanie wagi każdego zestawu o 2 kilogramy, a także zwiększenie wytrzymałości w obliczu większego rozstawu kół i szerszych opon.
źródło: Honda / Mototarget