X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda CR-Z dane techniczne i wyposażenie

Strona główna -> Honda -> CR-Z

 



W najnowszych modelach samochodów coraz częściej montowane są przyciski „sport”, za pomocą których kierowca może zmienić charakterystykę reakcji przepustnicy z normalnej na bardziej agresywną. System trzech trybów jazdy w Hondzie CR-Z to jednak coś więcej - zmienia nie tylko charakterystykę przepustnicy, ale także działanie hybrydowego układu napędowego i układu kierowniczego.

Podczas podróżowania poza terenem zabudowanym, kierowca pragnący poczuć prawdziwe emocje za kierownicą może włączyć tryb SPORT.

Reakcje przepustnicy staną się wówczas bardziej wyostrzone, hybrydowy system IMA zadba o dodatkowe wspomaganie silnikiem elektrycznym, a układ kierowniczy będzie działał z większym oporem.

Honda zdaje sobie jednak sprawę z faktu, iż nawet samochody zaprojektowane z myślą o dostarczaniu niezapomnianych wrażeń, na co dzień będą eksploatowane przy dużym natężeniu ruchu, gdzie oszczędność paliwa odgrywa większe znaczenie niż sportowe osiągi. W takich sytuacjach sprawdzi się tryb ECON, który poprzez odpowiednie sterowanie przepustnicą typu drive-by-wire, klimatyzacją i systemem hybrydowym zapewni możliwie najniższe spalanie. W sytuacjach, gdy sportowa jazda nie będzie możliwa lub pożądana, funkcja Eco Assist, w połączeniu z trybem ECON, pozwoli kierowcy na bicie osobistych rekordów niskiego spalania paliwa w ulicznym korku.

Tryb NORMAL znajdzie zastosowanie w większości sytuacji drogowych, zapewniając odpowiedni kompromis pomiędzy osiągami, ilością zużytego paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

Podświetlenie prędkościomierza pełni taką sama rolę, jak w modelu Insight, czyli pomaga kierowcy prowadzić samochód w sposób bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Poza funkcją Eco Assist, podświetlenie wskaźnika w modelu CR-Z jest powiązane z wybranym trybem jazdy. W trybie NORMAL i ECON prędkościomierz podświetlony jest na niebiesko, a podczas ekonomicznej jazdy zmienia kolor na zielony. Dodatkowo w trybie ECON zapala się symbol zielonego ekokwiatka. Prędkościomierz podświetlony na czerwono oznacza, iż w Hondzie CR-Z został uaktywniony tryb SPORT.

Wiele uwagi poświęcono konstrukcji układu wydechowego, którego brzmienie – zupełnie nietypowe, jak na kompaktowe auto hybrydowe – zachęca kierowcę do dynamicznej jazdy. Pozostałe komponenty, takie jak mocowania silnika czy materiały wygłuszające, zostały tak zaprojektowane, aby do uszu kierowcy docierały sportowe odgłosy pracy układu wydechowego, a inne natarczywe dźwięki były tłumione.

Stylistyka nadwozia modelu CR-Z nawiązuje do projektu kultowej Hondy CR-X z lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia, która z założenia miała pełnić rolę niewielkiego, aczkolwiek stylowego i wyjątkowo ekonomicznego środka transportu. Cechy charakterystyczne dla modelu CR-X, jak przeszklona, podzielona na dwa poziomy, tylna część nadwozia, czy aerodynamiczna linia dachowa, zostały przeniesione do nowego coupe i połączone z harmonijnie zaprojektowanymi liniami wnętrza.

« < 1 2 3 4 > »