Wiele uwagi poświęcono dopracowaniu podwozia. Nowy Civic otrzymał całkowicie przekonstruowane tylne zawieszenie, z poprzednika pozostała jedynie koncepcja zastosowania belki skrętnej, którą zachowano ze względu na możliwość maksymalizacji przestrzeni we wnętrzu i skorzystania z systemu aranżacji wnętrza “magic seats”. Nowe poliuretanowe mocowania amortyzatorów służą dalszej poprawie komfortu jazdy. Stabilność samochodu przy hamowaniu również wzrosła dzięki ograniczeniu unoszenia tylnej części nadwozia na sprężynach zawieszenia o przeciwnym kierunku uzwojenia. Zmiany wprowadzono też w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym.
W kwestii bezpieczeństwa standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach - te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy. Nowa Honda Civic została również wyposażona w system kontroli stabilności jazdy VSA.
Ceny Hondy Civic 5D 2012 rozpoczynają się od 64 900 PLN. W tej cenie oferowana jest wersja S z silnikiem 1,4 i-VTEC. Podstawowy model z silnikiem 1,8 i-VTEC to wydatek 69 900 PLN. Tyle samo kosztuje Honda Civic 2012 w wersji 4D, która oferowana jest na polskim rynku wyłącznie z większą jednostką benzynową.
źródło: Honda / Mototarget