X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

fiat 500 dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Fiat -> 500 -> 2 (2007-dziś)

 



Fiat 500 2 (2007-dziś)

Został oficjalnie zapowiedziany przez zarząd Fiata 5 maja 2006 roku, pierwsze zdjęcia tego modelu ukazały się 20 marca 2007 roku, a samochód trafił oficjalnie do sprzedaży na rynku włoskim 4 lipca 2007 roku. Samochód ten ma dla Włochów znaczenie szczególne, dlatego reklamowany był pod sloganem "appartiene a tutti noi", co znaczy "należy do nas wszystkich". 13 lutego 2008 roku w Polsce wyemitowano polskie wersje słynnych już reklam Fiata 500, jednak nawiązywały one do wydarzeń z Polski po 1945 roku. Znalazły się tam m.in. nawiązania do Solidarności. W Polsce auto reklamowane jest sloganem "On także jest częścią naszej historii", a na końcu reklamy dostrzeżemy znaczek "Polski Fiat" z modeli 125p i 126p.


Nuova 500 produkowany jest od maja 2007 roku przez zakłady Fiat Auto Poland w Tychach razem z Fiatem Panda, Fiatem 600 i Fordem Ka II (od 2008). Początkowa zdolność produkcyjna tego modelu wynosiła 500 sztuk dziennie, co przekłada się na około 120 tys. sztuk rocznie. W 2007 roku powstało 65 116 sztuk. Jednak olbrzymie zainteresowanie spowodowało stopniowe podnoszenie tej zdolności. Od marca 2008 roku wynosi ona 750 sztuk dziennie. Dzięki produkcji w dodatkowe dni (wolne soboty, skrócona wakacyjna przerwa urlopowa) w 2008 roku powstało 195 637 sztuk Fiatów 500 oraz 5905 sztuk wersji Abarth 500.

Nowa "500" jest prawie identyczna jak prezentowany w 2004 roku prototyp Trepiuno. Trzydrzwiowy, czteroosobowy hatchback konkuruje w segmencie A premium. Nowa "500" jest oferowana pod nazwą "Fiat 500".

Nowe Cinquecento występuje w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Lounge i Sport. Fiat pokazał wersję Abarth na targach samochodowych w Tokio w 2007 roku. W opracowaniu jest także wersja 500 CC (cabrio).

Od czasu premiery rynkowej "Fiat 500" zdobył wiele nagród. Najważniejsza z nich to tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2008 (European Car of the Year 2008). Wcześniej zdobył m.in. tytuł „EuroCarBody 2007” w europejskim konkursie na najlepszą karoserię, tytuł „Najpiękniejsze Auto na Świecie” (L'Automobile piu bella del mondo) w kategorii auta miejskie/małe w konkursie organizowanym we Włoszech, nagrodę „Auto Europa 2008” w plebiscycie włoskich dziennikarzy branży motoryzacyjnej (Uiga). Ponadto otrzymał wiele czołowych wyróżnień w konkursach i plebiscytach medialnych (telewizyjnych i internetowych).

Oprócz wersji kabriolet dyrekcja Fiata myśli o przygotowaniu wersji kombi "Fiata 500".

Bezpieczeństwo:
Nowa 500 może posiadać w zależności od wersji wyposażenia aż siedem poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR i HBA.

Nowa 500 w USA:
Sergio Marchionne zaznaczył, iż nowa 500 będzie dostępna w USA, jednak prawdopodobnie dopiero po 2010 roku.

Fiat 500C:
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2009 roku zadebiutuje kabriolet na bazie modelu Fiat 500 pod nazwą Fiat 500C[1]. Wyposażany on będzie w trzy typy silników:

turbodiesel 1.3 dm³ Multijet o mocy maksymalnej 55 kW (75 KM), połączony z mechaniczną 5-biegową skrzynią biegów,

benzynowy 1.2 dm³ o mocy maksymalnej 50,7 kW (69 KM)

benzynowy 1.4 dm³ o mocy maksymalnej 73,5 kW (100 KM).

 

Silniki benzynowe są łączone ze skrzynią biegów ręczną lub półautomatyczną Dualogic. W modelu Fiat 500C zastosowano również system „Start&Stop” sterujący tymczasowym wyłączaniem i włączaniem silnika podczas postoju w celu oszczędności paliwa.

Paleta silnikowa:
Fiat 500 jest dostępny z trzema silnikami, dwoma benzynowymi i jednym diesla, z czego wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 5. Silnik diesla seryjnie będzie montowany z filtrem cząsteczek stałych (DPF). Zaprezentowana w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie wersja Abarth wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy jest już dostępna w Polsce.

 

źródło: Fiat