X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Dokker Van - dane techniczne, wymiary, ładowność

Strona główna -> Dacia -> Dokker Van

 



Przednie zawieszenie typu McPherson z wahaczami trójkątnymi jest typowe dla modeli Dacii. Tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym ugięciu wraz ze sprężynami śrubowymi zostało przejęte z modelu Renault Kangoo. Wersja kombivana jest wyposażona w stabilizator poprzeczny o średnicy 20,3 mm. To solidne zawieszenie, szczególnie przystosowane do przewożenia ciężkich ładunków, jest doskonale dopasowane do nadwozia i zwiększa stabilność modelu Dacia Dokker na zakrętach. Dzięki temu różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu „na pusto” oraz obciążonego praktycznie nie istnieje, co zapewnia przewidywalne i bezpieczne zachowanie na drodze we wszystkich konfiguracjach.

Rozmiar i ustawienia zawieszenia są specyficzne dla każdej wersji ze względu na różne ich zastosowanie. Rozstaw osi wynosi 2,81 m, tj. prawie o 10 cm mniej niż w modelu Logan MCV, i zapewnia dużą zwrotność. Promień skrętu wynosi 11,1 m. Samochody Dacia Dokker i Dokker Van posiadają prześwit odpowiednio 190 mm i 186 mm, co pozwala im na poruszanie się po różnego typu drogach.

Dacia Dokker i Dokker Van odziedziczyły niezawodność i wysoką jakość produktów marki Dacia, które zyskały uznanie wśród klientów i prasy. Te silne atuty bazują dodatkowo na bogatym doświadczeniu Renault – od 1998 roku europejskiego lidera na rynku pojazdów dostawczych.

Wiele części Dacii Dokker i Dokker Van zostało opracowanych zgodnie ze specyfikacjami Renault, właściwymi dla pojazdów użytkowych. Podwozie i nadwozie zostały wykonane zgodnie z takimi samymi wymaganiami, jak w modelu Renault Kangoo. Samochody te mogą przejechać 300 000 kilometrów bez pogorszenia parametrów użytkowych.

Przednie zawieszenie typu McPherson z trójkątnymi wahaczami zostało wzmocnione zgodnie z wymaganiami Renault dla lekkich pojazdów dostawczych. Zawieszenie tylne, zapożyczone z Renault Kangoo, znane z komfortu i trwałości, zostało specjalnie dostosowane do przewożenia ciężkich ładunków. Aby sprostać różnorodnym warunkom użytkowania przez klientów, samochód Dacia Dokker przejechał w ramach jazd testowych 1,9 miliona kilometrów w ekstremalnych warunkach. Utwardzone i dziurawe drogi, bruk, brody, drogi piaszczyste, jazda w tumanach kurzu, ekstremalne temperatury – Dacia Dokker przeszła wszystkie te próby, aby zagwarantować wysoki poziom właściwości jezdnych i niezawodności.

Natomiast model Dacia Dokker Van został poddany specyficznym testom właściwym dla pojazdów użytkowych Renault. Jego wytrzymałość została potwierdzona na nawierzchni typu "tarka" – najtrudniejszym stanowisku testowym Renault, które symuluje najbardziej skrajne warunki użytkowania pojazdu. Przesuwne drzwi boczne oraz drzwi tylne, wielokrotnie otwierane podczas codziennej eksploatacji, zostały także przetestowane podczas 100 000 cykli otwierania i zamykania. Wytrzymałość modelu Dacia Dokker Van była również testowana w typowych warunkach eksploatacyjnych. Testy te, zastosowane po raz pierwszy dla modelu Renault Mégane III, polegają obecnie na 3-miesięcznej jeździe w Rumunii, w zaostrzonych warunkach eksploatacyjnych, trzydziestu pojazdów z produkcji seryjnej.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »