X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Citroen C4 Grand Picasso dane techniczne

Strona główna -> Citroen -> C4 Grand Picasso -> 1 (2006-2013)

 



Citroen C4 Grand Picasso 1 (2006-2013)

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2006 Citroën zaprezentował po raz pierwszy C4 Picasso, innowacyjny, siedmiomiejscowy minivan, który uzupełnił gamę Citroën. Nowy model wyróżnia się niepowtarzalnym stylem oraz nowymi i oryginalnymi rozwiązaniami technologicznymi, ułatwiającymi codzienne życie i zapewniającymi komfort jazdy:

  • wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza dzięki dużej, panoramicznej szybie przedniej;
  • dużo przestrzeni z przodu, dzięki nowej koncepcji miejsca kierowcy, połączonej z mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynią biegów;
  • przestronność wnętrza i pojemność bagażnika wzorcowa w swojej klasie;
  • łatwe i szybkie w obsłudze modułowe wnętrze, dzięki pomysłowemu systemowi składania siedzeń, przez co w samochodzie może podróżować komfortowo siedmiu pasażerów;
  • wysoki poziom komfortu dla wszystkich pasażerów pod względem: termicznym, akustycznym i zapachowym;
  • przyjemność jazdy i komfort zawieszenia na najwyższym poziomie, w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu.

Na rynku minivanów producenci najczęściej oferują jeden typ sylwetki z różną ilością siedzeń, lub też dwie sylwetki identyczne pod względem stylu, różniące się jedynie długością pojazdu. W tym segmencie Citroën proponuje aktualnie dwa modele całkowicie odmienne pod względem stylu i rozwiązań technologicznych, czyli C4 Picasso oraz Xsarę Picasso, która wciąż odnosi sukces handlowy.

C4 Picasso, poprzez swój styl, rozmiary, przestronne wnętrze, modułowość i unikalne rozwiązania technologiczne, w sposóbnaturalny uzupełnia gamę vanów Citroën.

Harmonijna i smukła sylwetka o płynnych kształtach C4 Picasso wpisuje się w gamę marki. Podobnie jak inne modele Citroën, nowy van wyposażony jest w niepowtarzalne rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy i ułatwiające jego codzienne użytkowanie.

Wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza. Nowy model wyróżnia się znakomitą widocznością poprzez:

  • dużą panoramiczną szybę przednią, która podwaja widoczność do przodu samochodu. Pionowy kąt widzenia wynosi 70° w porównaniu z 35° w tradycyjnych vanach;
  • najlepszą w swojej kategorii widoczność pod kątem ¾ z przodu samochodu, dzięki dużym szybom bocznym i smukłości słupków.

Widoczność i doświetlenie przodu samochodu są zdecydowanym atutem, ale nie zapomniano również o pozostałej części wnętrza, stosując szyby boczne o dużej powierzchni. Jeżeli uwzględnimy dodatkowo panoramiczny szklany dach, najszerszy jaki aktualnie istnieje na rynku minivanów (1,04 m), doświetlenie wnętrza staje się wyjątkowe.C4 Picasso posiada największą przeszkloną powierzchnię nadwozia na rynku minivanów (6,4 m2 wraz z panoramicznym szklanym dachem).

Przyjazna i ciepła atmosfera we wnętrzu panuje również w nocy, dzięki licznym dodatkowym źródłom światła, umieszczonym pod deską rozdzielczą, w bokach drzwi i w dachu, które emitują łagodne światło. Paleta kolorów zestawu wskaźników pozwala na wybór ulubionego oświetlenia, zarówno w dzień, jak i w nocy, a ekrany klimatyzacji po obu końcach deski rozdzielczej są oświetlone światłem w kolorze żółtym. Dla wygody pasażerów zastosowano lampki w oparciu przednich foteli, a schowki w bokach przednich drzwi oświetlają się automatycznie, jak tylko zbliżymy do nich rękę, co znacznie ułatwia poszukiwanie przedmiotów. Ponadto, pasażerowie mają do swojej dyspozycji lampę przenośną, która ładuje się automatycznie w trakcie
jazdy, a umieszczona jest w bagażniku.

Przestronne wnętrze z przodu. Chęć zapewnienia dużej przestrzeni z przodu doprowadziła do przebudowy koncepcji wnętrza nadwozia. Przebudowa ta była możliwa dzięki:

  • zastosowaniu nowej koncepcji miejsca kierowcy, która pozwoliła na całkowite zwolnienie przestrzeni środka deski rozdzielczej, ponieważ zrezygnowano z tradycyjnej konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów. Nowe stanowisko kierowcy współpracuje z nową, mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynią biegów, lub ze skrzynią automatyczną. Sterowanie skrzynią biegów znajduje się w kierownicy, razem z dźwignią zmiany trybu pracy i manetkami połączonymi z kolumną kierownicy;
  • umieszczeniu regulacji klimatyzacji na obu końcach deski rozdzielczej, w bezpośrednim zasięgu pasażerów;
  • zastosowaniu kierownicy z nieruchomym, centralnym zestawem przełączników sterujących, zapewniającym łatwy dostęp do głównych funkcji zwiększających komfort i wspomagających prowadzenie;
  • zastosowaniu elektrycznego automatycznego hamulca postojowego, umieszczonego na desce rozdzielczej, co umożliwia wyeliminowanie dźwigni hamulca postojowego pomiędzy przednimi siedzeniami.

Nowe rozwiązania pozwalają również na wyposażenie samochodu w cztery duże zamknięte schowki na desce rozdzielczej, w tym środkowy schowek chłodzący (na butelkę o pojemności 1,5 litra i dwie butelki o pojemności 0,5 litra).

Niepowtarzalna przestronność wnętrza. C4 Picasso wyróżnia się przede wszystkim wyjątkową przestronnością wnętrza. Dzięki swej budowie i rozmiarom (długość 4,59 m, szerokość 1,83 m, wysokość 1,66 m), zapewnia optymalną przestrzeń. Nowy minivan wyposażony w trzy rzędy siedzeń może pomieścić w komfortowych warunkach siedmiu pasażerów.

  • pod względem szerokości na wysokości łokci C4 Picasso ma najlepszy wynik w swojej kategorii
  • przestrzeń pomiędzy przednimi siedzeniami jest najszersza spośród wszystkich samochodów w segmencie. Tak duża przestrzeń pozwala na swobodę ruchów z przodu i z tyłu pojazdu oraz zwiększa widoczność ze środkowego miejsca w drugim rzędzie siedzeń, dzięki czemu pasażer może w pełni podziwiać widok przez panoramiczną szybę przednią.
  • trzy fotele w drugim rzędzie mają jednakową szerokość (na każdym mocowania Isofix), a podłoga jest płaska, tak jak wmodelu Xsara Picasso, co ułatwia ruchy i zwiększa komfort pasażera na środkowym miejscu w drugim rzędzie.
  • trzeci rząd siedzeń pozwala na komfortowy przewóz dwóch dodatkowych osób dorosłych, mających do swej dyspozycji specjalne wnęki na nogi.

Największa pojemność bagażnika w swojej kategorii. Przestronne wnętrze dla pasażerów nie zmniejsza w żaden sposób pojemności bagażnika. W zależności od wewnętrznej konfiguracji, użytkownik ma możliwość regulowania pojemności bagażnika.

  • w standardowym i najbardziej znanym układzie, w którym fotele trzeciego rzędu są składane, a fotele z drugiego rzędu maksymalnie przesunięte do tyłu, pojemność bagażnika jest największa w tej kategorii samochodów – 576 l – oferując w szczególności największą szerokość przestrzeni pomiędzy nadkolami (1,17 m).
  • otwierane okno bagażnika ułatwia załadunek bagaży aż po sam dach oraz dostęp do bagażnika, gdy C4 Picasso jest zaparkowany na ograniczonej przestrzeni.
  • w konfiguracji siedmiomiejscowej, bagażnik wyposażony jest w liczne pomysłowe rozwiązania, w tym głębokie zamykane schowki pod fotelami trzeciego rzędu.
  • w układzie ze złożonymi siedzeniami maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1 951 litrów.

Szybka i łatwa w obsłudze modułowość. Modułowość C4 Picasso została opracowana ze szczególną starannością w taki sposób, aby wnętrze mogło być szybko i łatwo adaptowane, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich foteli.

  • siedzenia w drugim rzędzie składają się jednym ruchem, bez potrzeby wyciągania zagłówków.
  • siedzenia w trzecim rzędzie składają się bardzo łatwo pod podłogę, bez potrzeby wyciągania zagłówków.
  • przy złożonych siedzeniach, podłoga bagażnika tworzy idealnie płaską i odsłoniętą powierzchnię, aż do tylnej części przedniego rzędu siedzeń.
  • dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy dzięki oryginalnej, „kinowej” budowie foteli. Siedzisko bocznych foteli w drugim rzędzie podnosi się automatycznie do oparcia po wciśnięciu przycisku, a następnie prostym ruchem ręki, fotel przesuwa się do tyłu za fotelem w pierwszym rzędzie.

Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o komfort wszystkich pasażerów Komfort zawieszenia, temat szczególnie ważny dla marki Citroën, jest na najwyższym poziomie, w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu na tylnej osi. Zawieszenie pneumatyczne oferuje wiele dodatkowych zalet:

  • zwiększa komfort wszystkich pasażerów
  • pozwala zachować stabilny prześwit samochodu niezależnie od obciążenia
  • zapewnia przyjemność i bezpieczeństwo jazdy niezależnie od ciężaru załadunku
  • tylne zawieszenie pneumatyczne pozwala obniżyć lub podnieść próg bagażnika za pomocą przycisku umieszczonego w bagażniku, co ułatwia załadunek.

Wszystkie rozwiązania w zakresie komfortu C4 Picasso zostały dopracowane w trosce o przyjemną atmosferę jazdy, zarówno pod względem termicznym, akustycznym jak i zapachowym:

  • automatyczna klimatyzacja czterostrefowa z systemem indywidualnej regulacji przepływu powietrza po prawej i lewej stronie w drugim rzędzie;
  • drugi układ klimatyzacji, w zależności od wersji wyposażenia, z nawiewem powietrza w drugim i trzecim rzędzie oraz w bagażniku;
  • akustyczne boczne szyby wielowarstwowe;
  • czujnik jakości powietrza, zapobiegający wnikaniu zanieczyszczeń do wnętrza;
  • rozpylacz zapachów;
  • ekrany video wbudowane w oparcie foteli w pierwszym rzędzie, słuchawki na podczerwień i odtwarzacz DVD;
  • system hi-fi z ośmioma kolumnami i odtwarzacz MP3.

Szczególnej dbałości dołożono w trosce o jakość wnętrza, z zastosowaniem szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (chrom i błyszcząca czerń, lakiery przyjemne w dotyku, materiał z drobną granulacją na desce rozdzielczej i panelach drzwi ...).

Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o przyjemność jazdy. Oprócz rozwiązań mających na celu zwiększenie komfortu, Citroën zadbał również o rozwiązania technologiczne zapewniające przyjemną jazdę. C4 Picasso został wyposażony przede wszystkim w nową, mechaniczną, elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynię biegów. Nowa skrzynia współpracuje z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0l 143 KM oraz silnikami wysokoprężnymi HDi 110 FAP i HDi 138 FAP.

Mechaniczna, elektronicznie sterowana, 6-przełożeniowa skrzynia biegów zapewnia C4 Picasso dobre osiągi i przyjemność jazdy na wysokim poziomie, zwiększając szczególnie szybkość i jakość zmian przełożeń. Ponadto, nowa skrzynia biegów pozwala na mniejsze zużycie paliwa niż w innych sterowanych elektronicznie skrzyniach biegów o 4 - 5% i mniejszą emisję CO2, o 5g /km.

Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o ułatwienie codziennej eksploatacji. C4 Picasso posiada wiele rozwiązań ułatwiających eksploatację. Został wyposażony w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy (automatyczne hamowanie i zwalnianie hamulca), wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ pomiaru przestrzeni do parkowania wśród innych samochodów, czy też automatycznie otwieraną klapkę wlewu paliwa. C4 Picasso, oferując unikalne rozwiązania i łatwość eksploatacji, stanowi nowatorską ofertę na rynku minivanów.

Proponując aktualnie trzy modele o bardzo różnych stylach i rozwiązaniach technologicznych (Xsara Picasso, C4 Picasso i C8), Citroën kontynuuje swoją strategię uzupełniania gamy, która jest obecnie najbogatsza i najszersza w jej historii.

źródło: Citroen