Silniki. W samochodach Spark od początku są dostępne dwa silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,0 i 1,2 litra. Mają one podobną konstrukcję. Blok żeliwny i głowicę z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Charakteryzują się wielopunktowym wtryskiem paliwa i spełniają wymogi normy Euro 5, dotyczącej emisji spalin. Oba silniki są montowane z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
W obydwu silnikach zastosowano zaawansowaną technologię, taką jak dezaktywacja otworów wydechowych w celu poprawienia recyrkulacji gazów, co prowadzi do optymalnej wydajności zużycia paliwa i stabilności na wolnych obrotach. Łańcuch rozrządu zapewnia długą żywotność oraz niskie wymagania obsługowe i koszty utrzymania. Spark zużywa tylko 5,1 litra paliwa na 100 km i emituje 119 g/km CO2.
Spark jest samochodem o wyjątkowym charakterze i wyglądzie oraz doskonałej funkcjonalności. Na jego wyjątkowy stosunek wartości do ceny składają się niskie zużycie paliwa, niska emisja gazów i niskie koszty użytkowania. W skrócie, Spark uosabia wszystko to, czego potrzeba miejskiemu kierowcy.
źródło: Chevrolet