X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

chevrolet captiva 2011 dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Chevrolet -> Captiva -> 2 (2011-dziś)

 



Nowa oferta siników to dwie jednostki benzynowe o pojemności 2,4 i 3,0 litrów oraz dwie wersje wysokoprężne o pojemności skokowej wynoszącej w obu przypadkach 2,2 litra. Wykorzystują one szereg zaawansowanych technologii, których celem jest zapewnienie optymalnej równowagi między osiągami a zużyciem paliwa.

Nowe silniki cechują elementy występujące w Captivie po raz pierwszy, np. zmienne fazy rozrządu (VVT) 2,4-litrowej benzynowej jednostki DOHC ECOTEC, które pozwalają na uzyskanie 167 KM i poziomu zużycia paliwa w cyklu mieszanym rzędu 8,9 litra/100 km w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. Osiągi Captivy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra to między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 10,5 sekundy.

Captiva jest jednym z najpotężniejszych kompaktowych SUVów dostępnych na rynku, dzięki wprowadzeniu do oferty od połowy 2011 roku nowej benzynowej jednostki napędowej 3,0 V6 o mocy 258 KM. Silnik ten posiada wtrysk bezpośredni oraz zmienne fazy rozrządu (VVT) i zapewnia moment obrotowy wynoszący 288 Nm. Jej osiągi są imponujące – maksymalna prędkość: 198 km/godz., przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,6 sekund oraz poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym rzędu 10,7 litra/100 km.

Diesle. Nowa jednostka o pojemności 2,2 litra dostępna będzie w wersjach o mocy 163 lub 184 KM. Ten najnowszy silnik to zaawansowana, czterocylindrowa jednostka z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) i turbosprężarką, w której zastosowano układ common rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) z chłodnicą powietrza.

Stopień sprężania niższy w porównaniu do silników wysokoprężnych poprzedniej generacji pozwala na uzyskanie w nowej Captivie wyższej mocy przy niższym poziomie emisji spalin. Poziom emisji CO2 nie przekracza dopuszczalnych progów emisji CO2, co przekłada się na potencjalne oszczędności dla klientów w krajach Unii Europejskiej, gdzie poziom emisji CO2 wpływa na cenę auta i koszty jego eksploatacji.
 
Nowa Captiva z podstawowym silnikiem o mocy 163 KM i manualną skrzynią biegów osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 9,9 sekundy i maksymalną prędkość wynoszącą 189 km/godz., zaś wersja z silnikiem o mocy 184 KM osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 9,4 sekundy i maksymalną prędkość wynoszącą 200 km/godz. Zużycie paliwa przez obie wersje w cyklu mieszanym jest identyczne i wynosi 6,4 litra/100 km.

Integralnym elementem nowych jednostek napędowych Captivy jest nowa, sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Może ona pracować w trybie w pełni automatycznym lub, w zależności od preferencji kierowcy, w trybie Driver Shift Control (DSC), pozwalającym na manualną zmianę biegów.

Przełożenia nowej, automatycznej skrzyni biegów są długie, co pozwala na optymalną korelację osiągów i poziomu zużycia paliwa. Krótki bieg pierwszy pozwala na szybkie ruszenie pojazdu, długi bieg szósty obniża obroty silnika przy wyższych prędkościach, maksymalizuje poziom efektywności zużycia paliwa, ogranicza hałas i drgania.

« < 1 2 3 4 > »