X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw z4 e89, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> Z4 -> E89 (2009-dziś)

 



Siedmiobiegowa sportowa skrzyniaautomatyczna z podwójnym sprzęgłem jako opcja w BMW Z4 sDrive35i. Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu daje jedyne w swoim rodzaju połączenie komfortu skrzyni automatycznej BMW i maksymalnej dynamiki. Po raz kolejny zoptymalizowane parametry przyspieszania i zużycia paliwa w porównaniu ze skrzynią manualną. Sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna o ulepszonej dynamice przełączania, bardziej bezpośrednim połączeniu z silnikiem i zminimalizowanym poślizgu konwertera opcjonalnie w modelach BMW Z4 sDrive30i oraz BMW Z4 sDrive23i. Wszystkie sportowe skrzynie automatyczne z dźwigienkami zmiany biegów przy kierownicy.


Doskonała dynamika jazdy poprzez równomierny rozkład masy na osie, napęd tylny z lekkim aluminiowym układem jezdnym: oś przednia z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi i oś tylna z wahaczem centralnym. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, wysokowydajny układ hamulcowy, układ stabilizacji jazdy DSC najnowszej generacji. Standardowy układ kontroli dynamiki jazdy pozwala wybrać przez naciśnięcie przycisku jedną z trzech konfiguracji pojazdu. Układ kontroli dynamiki jazdy wpływa na charakterystykę pedału gazu, sterowanie silnika, progi zadziałania układu DSC, charakterystykę wspomagania kierownicy, dynamikę zmiany biegów opcjonalnej sportowej skrzyni automatycznej, a przy wyposażeniu pojazdu w opcjonalny adaptacyjny sportowy układ jezdny typu M również charakterystykę elektronicznej regulacji amortyzatorów.


Szeroko zakrojona koncepcja bezpieczeństwa z ekstremalnie wytrzymałą strukturą karoserii, zdefiniowanymi ścieżkami przeniesienia obciążeń, odpowiednim zastosowaniem wysokowytrzymałych stali i specjalnymi elementami deformacyjnymi. Przednie i boczne poduszki powietrzne, poduszki chroniące głowę i tułów w oparciach foteli, trzypunktowe pasy automatyczne z nowymi napinaczami pasów, masywne wzmacniane słupki A i pałąk antykapotażowy za zagłówkami, opony Runflat i sygnalizacja uszkodzenia opony w standardzie, podwójne reflektory biksenonowe w standardzie.

Wersje silnikowe:
    
BMW Z4 sDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność: 2.979 cm3, moc: 225 kW / 306 KM przy 5800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1.300-5.000 obr/min,    
przyspieszenie (0–100 km/h): 5,2 s (siedmiobiegowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem: 5,1 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,     
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 l (9,0 l) / 100 km,  emisja CO2 wg norm UE: 219 g (210 g) / km.    

BMW Z4 sDrive30i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układ VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 2.996 cm3, moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr/min, maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2750 obr/min, 
przyspieszenie (0–100 km/h): 5,8 s (sportowa skrzynia automatyczna: 6,1 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,     
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l (8,3 l) / 100 km, emisja CO2 wg norm UE: 199 g (195 g) / km.    

BMW Z4 sDrive23i:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układ VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 2.497 cm3, moc: 150 kW / 204 KM przy 6200 min-1, maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 2950 obr/min,    
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s (sportowa skrzynia automatyczna: 7,3 s),  prędkość maksymalna: 242 km/h (239 km/h),     
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l (8,2 l) / 100 km, emisja CO2 wg norm UE: 199 g (192 g) / km.

źródło: BMW

« < 1 2 > »