X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw z4 e89, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> Z4 -> E89 (2009-dziś)

 



BMW Z4 E89 (2009-dziś)

BMW Z4 reprezentuje wysmakowaną radość z jazdy połączoną z maksymalnym sportowym potencjałem.
Pierwszy roadster BMW z chowanym twardym dachem. Nowy model jest następcą BMW Z4 Roadster i BMW Z4 Coupé.


Stylistyka: Nowe BMW Z4 z długą maską silnika, szeroko wykrojonymi nadkolami, dużym rozstawem osi i niewielkimi zwisami. Rozpoznawalny wygląd z płaskim frontem, charakterystyczną linią barkową i tyłem podkreślającym szerokość auta. Charakterystycznymi elementami są też maska silnika nachodząca na nadkola, duże „nerki” BMW, boczne „skrzela”, czarne słupki A, konturowany dach i lampy tylne w innowacyjnej technologii.


Dwuczęściowy, składany elektrohydraulicznie, chowany dach sztywny w lekkiej konstrukcji aluminiowej. Otwieranie i zamykanie odbywa się całkowicie automatycznie w ciągu 20 sekund. Kompaktowe składanie elementów dachowych w komorze dachowej pozwala zachować płaski, odpowiadający tradycyjnym proporcjom roadstera tył i daje stosunkowo dużą pojemność bagażnika wynoszącą od 180 do 310 l. Wysokogatunkowa, jasna podsufitka oraz duża powierzchnia przeszkleń wraz z ogrzewaną szklaną tylną szybą zapewniają ekskluzywny klimat wnętrza i doskonałą widoczność dookoła.


Wnętrze: Komfort jazdy i wrażenie przestronności w nowym BMW Z4 są na niespotykanym w tym segmencie poziomie. Przestrzeń na wysokości głowy i łokci oraz komfort wsiadania są znacznie wyższe niż w poprzednim modelu. Niska pozycja siedzenia blisko osi tylnej gwarantuje typowe dla roadstera BMW wrażenia z jazdy. Wysokiej jakości materiały, pierwszorzędna jakość wykonania oraz zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza i konsola środkowa zapewniają pełne emocji wrażenia z jazdy w doskonałym otoczeniu.


Liczne schowki wewnątrz auta i pojemna półka za siedzeniami. Opcjonalny pakiet schowków i otwór do bagażnika oraz worek transportowy na większy bagaż, taki jak sprzęt narciarski czy torba golfowa zwiększa wszechstronność auta.


Wyposażenie: Pierwsze zastosowanie systemu obsługi BMW iDrive w roadsterze. Nowa generacja systemu obsługi obejmuje w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional zoptymalizowany pod względem ergonomicznym kontroler do wyboru i sterowania funkcji poprzez obracanie, naciskanie i przechylanie, przyciski funkcyjne przy kontrolerze do bezpośredniego dostępu do menu, trzy dowolnie programowane przyciski ulubionych funkcji dla jeszcze łatwiejszej obsługi oraz rozkładany 8,8-calowy monitor o wysokiej rozdzielczości i zoptymalizowanej strukturze menu. System nawigacyjny z rozszerzonym zakresem funkcji wpisywania punktów docelowych, planowania tras i wyświetlania map. Opcjonalny system audio z pamięcią na twardym dysku. Nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe jako opcja z systemem nawigacyjnym Professional.


W chwili wprowadzenia nowego BMW Z4 na rynek oferowane będą trzy sześciocylindrowe silniki rzędowe. Zakres mocy: 150 kW / 204 KM do 225 kW / 306 KM. Wszystkie wersje mają doskonałą relację między przyspieszeniem i zużyciem paliwa w poszczególnych klasach mocy danego segmentu. Standardowe, specyficzne dla danego modelu zastosowanie elementów strategii BMW EfficientDynamics: adaptacyjna regulacja zaworów VALVETRONIC i bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, odzysk energii hamowania, sterowanie agregatami pomocniczymi według zapotrzebowania, pompa olejowa sterowana wykresowo, wskaźnik zmiany biegu, aluminiowa bądź magnezowo-aluminiowa skrzynia korbowa, zoptymalizowana aerodynamika, inteligentna lekka konstrukcja, opony o zmniejszonych oporach toczenia. Wszystkie wersje silnikowe spełniają przyszłą normę emisji spalin EU 5.

« < 1 2 > »