X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C7 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

 



W silniku 3.0 TFSI za doładowanie odpowiada kompresor umieszczony w rozwidleniu rzędów aluminiowych cylindrów, który pobiera moc bezpośrednio z wału korbowego. Dwa tłoki obrotowe w jego wnętrzu, które wirują w przeciwnych do siebie kierunkach z prędkością ponad 20.000 obrotów na minutę, sprężają zasysane powietrze do maksymalnie 0,8 bara. Kompresor umieszczony jest za przepustnicą – rozwiązanie, które poprawia efektywność i umożliwia natychmiastowy i spontaniczny przyrost momentu obrotowego. Regulowane wałki rozrządu zaworów wlotowych i klapy w kanałach ssących, zapewniają wydajne ładowanie komór spalania.

Bardzo nowoczesny silnik 3.0 TDI o pojemności skokowej 2.967 cm3 dostępny jest w trzech wersjach – 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM) i 230 kW (313 KM). Moment obrotowy wynosi odpowiednio: 450, 580 i 650 Nm. Cechą charakterystyczną wszystkich trzech wariantów jest niska waga (poniżej 200 kilogramów), oszczędzający energię łańcuchowy napęd rozrządu, niskie tarcie wewnętrzne i regulowana pompa oleju. Kadłub silnika i głowice cylindrów posiadają oddzielne, połączone ze sobą zaworami, obiegi płynu chłodzącego.

Specyfikacja 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) została celowo zoptymalizowana pod kątem minimalnego zużycia paliwa – od wałków rozrządu, przez turbosprężarkę, aż po układ common rail, który wytwarza ciśnienie wtrysku rzędu 2000 barów. Silnik przyspiesza samochód od zera do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy i dalej do maksymalnej prędkości 223 km/h. Przeciętnie zadowala się 6,1 litra paliwa na 100 km – 159 gramów CO2 na km.

Audi A6 allroad z silnikiem TDI o mocy 180 kW (245 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 236 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,3 litra na 100 km, co odpowiada emisji 165 gramów CO2 na kilometr. Wkrótce Audi wprowadzi wersję tego silnika o szczególnie niskiej emisji spalin, która spełnia ograniczenia przyszłej normy Euro 6.

Z technologią biturbo: najmocniejszy TDI
Najmocniejsza jednostka napędowa to silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM). Jest to konstrukcja biturbo – dwie zamontowane szeregowo turbosprężarki są połączone specjalnym zaworem klapowym, który przy niskich obrotach jest zamknięty; mała turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny wykonuje największą część pracy, duża sprężarka przejmuje funkcję sprężania wstępnego. Od około 2500 obrotów na minutę, klapa zaczyna się otwierać, mała turbosprężarka stopniowo przekazuje główną pracę swojemu dużemu odpowiednikowi. Od 3500 do 4000 obrotów zawór otwiera się całkowicie, teraz pracuje już tylko duża turbosprężarka.

Ta zaawansowana konstrukcja wymagała głębokich modyfikacji silnika i jego otoczenia. Dotyczą one chłodzenia głowic cylindrów, faz rozrządu i wzniosów krzywek wałków rozrządu zaworów dolotowych, tłoków i ich chłodzenia wtryskiwanym olejem oraz sworzni tłokowych.

Układ common rail wytwarza ciśnienie maksymalnie 2000 barów i wtryskuje do cylindrów do ośmiu dawek częściowych na cykl roboczy. Pompa oleju i pompa wodna są zoptymalizowane pod kątem maksymalnej efektywności. Generator dźwięku w układzie wydechowym nadaje silnikowi pełne, głębokie brzmienie.

Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5,6 sekundy, a osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej - 250 km/h, jest czystą formalnością. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,7 litra na 100 km – emisja 176 gramów CO2 na km.

« < 1 2 3 4 5 6 > »