X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi a5 sportback dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A5

 



Na początku Audi oferuje trzy silniki benzynowe i trzy TDI; trzy kolejne jednostki napędowe pojawią się w pierwszej połowie 2010 roku. Silniki benzynowe – dwulitrowe TFSI o mocy 132 lub 155 kW i 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW posiadają Audi valvelift system, sterujący zmiennym skokiem zaworów. Ta inteligentna technologia poprawia osiągi i jednocześnie obniża zużycie paliwa.

Silnik 2.0 TDI ma moc 125 kW i zużywa średnio 5,2 litra paliwa na 100 km. Współpracuje z systemem Start-Stop, który poprawia efektywność przede wszystkim w ruchu miejskim. Jeszcze mocniejszy jest silnik 2.7 TDI 140 kW. Najwięcej mocy – 176 kW – uzyskuje natomiast jednostka 3.0 TDI, która może współpracować z przekładnią S tronic.

Najmocniejszy diesel przenosi swoją moc poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro, podobnie jak trzy silniki benzynowe. Przy najmocniejszych jednostkach nowy sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający w sposób zmienny siły napędowe między tylnymi kołami, na życzenie zapewnia jeszcze większą dynamikę, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo. W obu napędzanych na przód TDI – 2.0 TDI i 2.7 TDI, a także w 2.0 TFSI (132 kW) zastosowano kolejną innowację Audi: system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.

Idealne uzupełnienie koncepcji napędu stanowi system zmiany dynamiki jazdy Audi drive select. Pozwala on kierowcy na dowolne dobranie charakterystyki reakcji na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz siły wspomagania (od 140 kW) montowanego seryjnie wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy Servotronic. System może być połączony z trzema opcjonalnymi modułami: sportowym mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.

 

Audi A5 Cabriolet. Dynamiczny i piękny to Audi w każdym calu auto, które nikogo nie pozostawia obojętnym. Czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem łączy sportowy charakter z nieporównywalnymi emocjami, jakie daje jazda pod gołym niebem, doskonałym komfortem i wysoką użytecznością w życiu codziennym. Dzięki pięciu mocnym silnikom, dynamicznym zawieszeniom oraz szerokiej palecie opcji najwyższej klasy to nowe Audi jest najatrakcyjniejszym kabrioletem w klasie średniej. S5 Cabriolet wyposażono między innymi w nowy, trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwsze kabriolety Audi A5 trafiły do klientów w drugim kwartale 2009 roku.


źródło: Audi i Mototarget.pl

« < 1 2 3 > »