X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A3 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

 



System Infotainment działający w innowacyjnej architekturze modułowej, składa się z wielu elementów. Obejmuje nagłośnienie firmy Bang & Olufsen oraz system MMI Navigation plus. Ich idealnym uzupełnieniem jest telefon samochodowy online z Bluetooth wraz z hotspotem WLAN. Umożliwia on pasażerom dostęp do Internetu w czasie podróży, natomiast kierowcy oferuje pakiet Audi connect, czyli spersonalizowane usługi online.

Nowe Audi A3 będzie dostępne z zupełnie nowymi jednostkami -  trzema silnikami czterocylindrowymi. Dwa silniki TFSI oraz jeden TDI czerpią moc z pojemności 1.4, 1.8 oraz 2.0 litrów. Wynosi ona odpowiednio 90 kW (122 KM), 132 kW (180 KM) oraz 105 kW (143 KM). W porównaniu z poprzednim modelem, zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o około 12 procent, w przypadku niektórych jednostek jest jeszcze większe.

Silnik 1.8 TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią S-tronic; jednostki 1.4 TFSI oraz 2.0 TDI pracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. We wszystkich przypadkach napęd kierowany jest na przednie koła. Stały napęd na wszystkie koła quattro oraz kolejne silniki, wśród nich jednostka 1.4 TFSI z pionierską technologią Audi cylinder on demand, trafią do sprzedaży w najbliższych miesiącach.

Podwozie nowego A3 łączy w sobie przyjemność sportowej jazdy z komfortem oraz doskonałą stabilnością. Jego podstawą jest zawieszenie. Precyzyjny układ kierowniczy wyposażono w bardzo wydajny napęd elektromechaniczny. Układ stabilizacji toru jazdy ESP posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, dzięki temu prowadzenie pojazdu w granicznych zakresach na zakrętach, jest jeszcze bardziej płynne i bezpieczne.

Za pomocą opcjonalnego systemu Audi drive select (w standardzie w wersji Ambition) kierowca może zmieniać działanie układu kierowniczego, parametry przyspieszenia oraz charakterystykę przełożeń (w przypadku S tronic), zapewniając sobie indywidualne wrażenia z jazdy. System uwzględnia również adaptacyjne amortyzatory wykorzystujące technologię Audi magnetic ride. Koła mają średnicę od 16 do 18 cali.

 

źródło: Audi / Mototarget

« < 1 2 > »