X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C - dane techniczne, wymiary, osiągi

Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

 



Wnętrze pojazdu.Istota designu i użytych materiałów widoczna jest również wewnątrz pojazdu, gdzie wszystko pomyślane jest i ukierunkowane na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy. W szczególności, wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się włókno węglowe zastosowane do realizacji przestrzeni wokół kierowcy i pasażera, które nadaje zaawansowanemu technologicznie wnętrzu, unikalnego  i lekkiego charakteru. Deska rozdzielcza oraz panele drzwi posiadają wykończenia typu „asfalt”, przypominające główne powołanie Alfy Romeo 4C, zaprojektowanej w celu dostarczenia maksymalnej przyjemności z jazdy. Fotele gwarantują postawę odpowiednią dla jazdy sportowej, wzmacniając kontakt kierowcy z samochodem i jego lepsze „czucie” drogi, nie wpływając jednak negatywnie na komfort jazdy podczas normalnego użytkowania pojazdu.


Deska rozdzielcza, prosta i charakteryzująca się optymalnym wykorzystaniem wszystkich funkcji, znajduje swoje odzwierciedlenie w koncepcji driver oriented, dzięki cyfrowym wskaźnikom i przełącznikom zmiany biegów umieszczonych na kierownicy o odpowiednim kształcie. Kokpit silnie nawiązujący stylem do świata motocyklowego oraz samochodów wyścigowych, dostarcza wszystkich informacji potrzebnych do jazdy i kontroli pojazdu. Poprzez zastosowanie grafiki silnie i bezpośrednio wpływającej na zmysł wzroku kierowcy, informacje przykuwają jego uwagę i umożliwiają kontrolę nad pojazdem bez konieczności skupiania się na sterowaniach zbędnych w tego typu samochodzie. Zestaw pedałów, podnóżki dla kierowcy i pasażera wykonane są z aluminium, podkreślając dodatkowo sportowy charakter samochodu w każdym minimalnym szczególe.

Wymiary i aerodynamiczny kształt. Kompaktowe wymiary wpływają na wyjątkowość tego dwuosobowego samochodu coupé na tle jego konkurentów: długość 399 cm, szerokość 200 cm, wysokość 118 cm i rozstaw osi wynoszący 238 cm.  Są to wymiary, które z jednej strony podkreślają zalety kompaktowego samochodu, a z drugiej jego elastyczność. Poza tym, dzięki doskonałej pracy projektantów, samochód osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który tak, jak w samochodach wyścigowych, przyczynia się do zwiększenia stabilności i przyczepności przy wyższych prędkościach.

Nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 i mocy 240 KM z turbodoładowaniem. Silnik jest bijącym „sercem” Alfy Romeo. W tym przypadku chodzi o nowy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM, zaprojektowany w ściśle określonym celu: aby zagwarantować doskonałe osiągi, bez uszczerbku dla płynności jazdy oraz jego wykorzystania w każdej sytuacji, zarówno na torze wyścigowym, jak i w ruchu miejskim. Nowa jednostka napędowa Alfy Romeo 4C wykonana z aluminium jest umieszczona centralnie i posiada udoskonalone układy ssące i wydechowe, podkreślające jeszcze bardziej sportowy charakter samochodu, zarówno przy niskich obrotach, jak i podczas przyspieszania, również dzięki wałowi korbowemu z ośmioma przeciwwagami. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging", który redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Dostarczany moment obrotowy jest intensywny: maksymalna jego wartość wynosi 350 Nm, a 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min.

« < 1 2 3 4 5 > »