X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo - wyższy poziom bezpieczeństwa

2012-06-19
Strona główna -> Volvo -> XC60

Volvo - wyższy poziom bezpieczeństwa

Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego

poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono plany otwarcia nowego centrum bezpieczeństwa Volvo oraz przeprowadzono pierwsze testy samochodów automatycznie sterowanych na drogach publicznych – SARTRE.

Całkowicie nowy obiekt testowy, ma odgrywać istotną rolę w działaniach Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa i utrzymaniu przez firmę pozycji lidera. Obiekt zostanie zbudowany w istniejącym centrum testowym Volvo Car Corporation w Hällered w zachodniej Szwecji i będzie zarządzany przez firmę Active Safety Test Area AB - ASTA.

W nowym obiekcie zarówno kierowcy, jak i pojazdy, zostaną poddani testom w różnych sytuacjach ruchu drogowego – na zatłoczonych drogach miejskich, autostradach wielopasmowych czy skrzyżowaniach. Jednym z istotnych parametrów są interakcje z innymi samochodami, pieszymi, rowerami, skuterami, motocyklami, ciężarówkami i autobusami. Nowe centrum zostanie otwarte w 2014 r.

W ramach rozwoju działań Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa przeprowadzono również pierwsze udane testy automatycznie sterowanych samochodów – SARTRE. Auto w kolumnie, dzięki czujnikom i laserom do prędkości 85 km/h potrafi jechać automatycznie – samo przyspieszać, zwalniać oraz skręcać. Kierowca w tym czasie może czytać książkę lub oglądać film. Pierwsze testy tych aut zostały wykonane na autostradach Hiszpanii.

Nowe centrum bezpieczeństwa oraz testy projektu SARTRE, to tylko niektóre z naszych działań z zakresu bezpieczeństwa, które obecnie prowadzimy. Mają one przybliżyć nas do realizacji wizji samochodów Volvo, które nie ulegają kolizjom – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.

 

źródło: Volvo

Komentarze