X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

System zapobiegania kolizjom czołowym

2013-07-10
Strona główna -> Mitsubishi -> Outlander -> 3 (2012-dziś)

System zapobiegania kolizjom czołowym

firmy Mitsubishi Motors Corporation* doceniony przez Euro NCAP

stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro NCAP Advanced.


Wyższy poziom bezpieczeństwa. Technologie zapobiegania kolizjom oraz łagodzenia ich skutków to w dzisiejszych czasach najważniejsze elementy wyznaczające poziom bezpieczeństwa samochodów. Dlatego od 2010 roku Euro NCAP Advanced przyznaje nagrody producentom, którzy wprowadzają na rynek nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, mające istotny wpływ na jego poprawę.


Dla każdego zgłoszonego rozwiązania Euro NCAP wyznacza panel niezależnych ekspertów, którzy dokonują jego oceny na podstawie materiałów dostarczonych przez producenta. Dzięki logicznej i wnikliwej analizie sposobu opracowania, testowania oraz uwierzytelnienia danej technologii, a także za sprawą wszelkich istniejących danych z rzeczywistego użytkowania, można określić przypuszczaną skuteczność i sprawność działania danego systemu bezpieczeństwa. Jeśli założenia producenta mają mocne odzwierciedlenie w przebadanym materiale, Euro NCAP nagradza technologię podobnie, jak to właśnie  miało miejsce z systemem zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) firmy Mitsubishi Motors.

5 gwiazdek dla Outlandera. Jako kolejny element dowodzący zaangażowania firmy Mitsubishi Motors w poprawę bezpieczeństwa na drogach, system FCM (szczegółowy opis poniżej) zadebiutował w 2012 roku w modelu Outlander nagrodzonym 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd wyposażony był również w szeroką gamę innych systemów bezpieczeństwa takich, jak aktywny tempomat* (ACC) czy system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu* (LDW), które pojawią się także w przyszłych modelach marki.


W oświadczeniu wydanym przez Euro NCAP czytamy: „System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors nagrodzony przez Euro NCAP stanowi dobry przykład, jak niektórzy producenci samochodów dbają o ograniczenie liczby wypadków oraz ich ofiar na drogach oferując klientom automatyczne systemy hamowania.” Obok systemów ACC oraz LDW, nagrodzony przez Euro NCAP system zapobiegania kolizjom czołowym to kolejne rozwiązanie potwierdzające nieustanne zaangażowanie firmy Mitsubishi w rozwój  rozmaitych inicjatyw i innowacji związanych z poprawą bezpieczeństwa, których kolejnym przykładem może być struktura nadwozia RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)**, udoskonalone systemy bezpieczeństwa aktywnego czy regularnie wprowadzane na rynek, nowe systemy bezpieczeństwa biernego.


*System  dostępny zależnie od rynku lub modelu

** Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura nadwozia RISE* jest konstrukcją samonośną, która zapewnia radykalną poprawę poziomu ochrony pasażerów w przypadku wielokierunkowych zderzeń. RISE to system rozpraszania energii zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach. Rozwiązanie to zwiększa poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz ochrony układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część pojazdu.

« < 1 2 > »

Komentarze