X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

SEAT Altea XL bezpieczeństwo

2007-08-09
Strona główna -> Seat -> Altea XL

SEAT Altea XL - bezpieczeństwo

Kupując samochód taki jak Altea XL, klient nie myśli wyłącznie o ilości oferowanego przezeń miejsca.

Ważnym kryterium jest też bezpieczeństwo – podróżować będzie nim przecież cała rodzina. Jako przedstawiciel rodziny Altea – która w programie bezpieczeństwa EuroNCAP otrzymała maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów, 4 gwiazdki za ochronę dzieci, oraz, jako jeden z nielicznych pojazdów swego segmentu 3 gwiazdki za ochronę pieszych – nowa Altea XL jest jednym z najbezpieczniejszych aut dostępnych na rynku.

W zakresie bezpieczeństwa biernego model XL oferuje do ośmiu poduszek powietrznych. Oprócz oferowanych w standardzie sześciu poduszek (kierowcy, pasażera, bocznych w przednich fotelach oraz kurtyn powietrznych) dostępne są również tylne poduszki boczne.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, Altea XL oferuje kierowcy wszystkie stosowane obecnie systemy: ABS, TCS oraz ESP z układem Rekomendacji Kierunku Skrętu oraz HBA. Zawieszenie typu Agile Chassis, które stosowano już w innych modelach SEAT-a, zaadaptowano także na potrzeby Altei XL. Zapewnia ono doskonałe wyczucie układu kierowniczego i daje lepszą kontrolę nad autem, co jest ogromną zaletą w zakresie bezpieczeństwa.

Analizując poziom bezpieczeństwa nie można zapomnieć o podstawowym jego elemencie – nadwoziu. W Altei XL zostało ono zaprojektowane jako bezpieczna klatka. Struktura nadwozia i jego architektura rozprowadzają siłę uderzenia w ściśle określony i obliczony wcześniej sposób. W przypadku kolizji strefy kontrolowanego zgniotu absorbują jak największą ilość energii zderzenia, zapewniając tym samym pasażerom najwyższy z możliwych poziom bezpieczeństwa.

Trzy sztywne pałąki bezpieczeństwa chronią pasażerów w przypadku dachowania. Pierwszy z nich umieszczony jest w górnej krawędzi przedniej szyby, przednich słupkach i przed ramą drzwi. Drugi łączy łupki środkowe z podłużnymi wzmocnieniami dachu oraz płytą podłogową (tworząc z każdej strony poziomą literę H). Trzeci z pałąków tworzą tylne słupki , rama pokrywy bagażnika oraz tylna belka poprzeczna. Tego typu wytrzymały, zamknięty pierścień stał się główną cechą wszystkich nowych projektów SEAT-a.

W drzwiach, oprócz standardowych wzmocnień poprzecznych umieszczonych na linii bioder, zamontowano również ich ukośne, wykonane z materiału o wysokiej wytrzymałości łączenia. Wnętrze drzwi wypełnione jest także gęstą pianką pochłaniającą energię bocznego uderzenia, która działa jednocześnie jako materiał wygłuszający i ograniczający wibracje.

Altea XL zapewnia ochronę nie tylko pasażerom, lecz również pieszym. Przód samochodu został zaprojektowany tak, by zminimalizować obrażenia odnoszone przez przechodniów podczas potrącenia. Aby osiągnąć ten cel, szczególną uwagą poświęcono nieagresywnym liniom i specjalnym strefom zgniotu z przodu pojazdu, pochłaniającym znaczną część energii uderzenia.

 

źródło: SEAT

Komentarze