X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Renault Kangoo 2 bezpieczeństwo

2008-12-12
Strona główna -> Renault -> Kangoo -> 2 (2008-dziś)

Renault Kangoo - bezpieczeństwo

Nowe Kangoo, opracowane na płycie podłogowej Scenica, cieszącej się uznaniem dla swych zalet jezdnych, komfortu i bezpieczeństwa,

oferuje zalety niespotykane w segmencie kombivanów.

Dynamiczne zachowanie. Podobnie jak w innych dziedzinach, konstruktorzy Renault wykorzystali w Nowym Kangoo najlepsze rozwiązania. Wykorzystano płytę podłogową Scenica, cieszącego się uznaniem w segmencie vanów ze względu na dynamiczne zachowanie i komfort. W stosunku do poprzedniej generacji poszerzono rozstaw przednich i tylnych kół, aby zapewnić lepsze zachowanie.


Rozstaw kół przednich wynosi obecnie 1,52 cm (+ 121 mm), a tylnych – 1,53 mm (+ 118 mm). Zmienił się również rozstaw osi i obecnie wynosi 2,70 m.

Przednie zawieszenie
typu McPherson jest wyposażone w dolny wahacz prostokątny, zapewniający odpowiednią sztywność i precyzję prowadzenia oraz wysoką zdolność tłumienia drgań. Nastawy przednich i tylnych amortyzatorów zostały zmienione w celu zapewnienia optymalnego kompromisu komfortu i precyzji zachowania w zależności od obciążenia samochodu. Tylne zawieszenie obejmuje oś o programowanym ugięciu i sprężynach śrubowych ze stabilizatorem poprzecznym o średnicy 15,1 mm. Konstrukcja zapewnia precyzyjne zachowanie i dobre trzymanie nadwozia, budzące poczucie zaufania do samochodu. Cała płyta podłogowa z układem jezdnym przyczynia się do zmniejszenia przechyłów bocznych i poprawy stabilności Nowego Kangoo na zakrętach. Praktycznie nie ma różnicy między przechyłami pojazdu pustego i obciążonego, co zapewnia precyzyjne i przewidywalne zachowanie pojazdu w każdej konfiguracji.

Nowe Kangoo jest wyposażone w układ kierowniczy o zmiennym wspomaganiu elektrycznym nowej generacji. Kolumna kierownicy posiada regulację wysokości. Nastawy układu kierowniczego zapewniają łatwe manewrowanie podczas jazdy po mieście – średnica skrętu wynosi 10,7 m – oraz precyzyjne prowadzenie, budzące poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.

15-calowe koła gwarantują dobre trzymanie się drogi, budzące poczucie zaufania do auta. Ważnym elementem składowym dobrego zachowania Nowego Kangoo jest również układ hamulcowy, zapewniający drogę hamowania na najlepszym poziomie na rynku. Duże wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach (o średnicy 280 mm z przodu, 274 mm z tyłu) gwarantują skuteczne hamowanie. Parametry układu zapewniają drogę hamowania długości 39 m po 10 kolejnych hamowaniach z prędkości 100 do 0 km/h.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego. Poziom bezpieczeństwa czynnego Nowego Kangoo jest taki sam jak w samochodzie rodzinnym. Wszystkie wersje są wyposażone w ABS Bosch 8.0 z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV), system wspomagania nagłego hamowania oraz funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych. Po raz pierwszy Nowe Kangoo będzie wyposażone w system kontroli trakcji ESP, dostępny w wersjach Expression i Privilège. W połączeniu z funkcją kontroli podsterowności (CSV) zapewnia on niezrównany poziom bezpieczeństwa w tym segmencie. Układ zapobiegania poślizgowi kół pędnych (ASR) i regulacji momentu obrotowego silnika przy redukcji biegu (MSR) uzupełniają wyposażenie umożliwiające ruszenie z miejsca nawet w warunkach słabej przyczepności oraz uniknięcie zablokowania kół przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu na śliskiej nawierzchni.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom Nowego Kangoo, auto zostało wyposażone
w nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie, przejęte w większości z samochodów wyższej klasy i niedostępne w modelu poprzedniej generacji. W zależności od poziomu wyposażenia Nowe Kangoo może mieć montowany seryjnie lub w opcji regulator i ogranicznik prędkości, funkcję automatycznego włączania reflektorów, radar cofania ułatwiający parkowanie, wycieraczki z funkcją automatycznego wykrywania deszczu. Duża powierzchnia szyb Nowego Kangoo, ergonomia miejsca kierowcy oraz kształt lusterek bocznych zapewniają lepszą widoczność.

Ochrona bez kompromisów. W celu zagwarantowania optymalnej ochrony wszystkim użytkownikom, Nowe Kangoo posiada bezpieczną konstrukcję oraz wysokiej klasy wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Najważniejszym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo pasażerów jest konstrukcja pojazdu. W przypadku Nowego Kangoo jest ona zbudowana ze stali i innych materiałów doskonale pochłaniających i rozpraszających energię zderzenia. Kabina stanowi rodzaj kapsuły ratunkowej zabezpieczającej przed wgnieceniem podzespołów znajdujących się w przedniej części pojazdu podczas zderzenia czołowego.

Oba pasy bezpieczeństwa na przednich miejscach są wyposażone w pirotechniczne napinacze, zapewniające optymalne utrzymanie ciała w razie zderzenia. Wszystkie pasy bezpieczeństwa montowane w Nowym Kangoo posiadają wbudowane ograniczniki napięcia o parametrach zapewniających skuteczną ochronę klatki piersiowej. W zależności od wyposażenia auto może mieć zamontowane od dwóch do sześciu poduszek powietrznych: dwie poduszki czołowe, dwie poduszki chroniące klatkę piersiową oraz po raz pierwszy – dwie poduszki kurtynowe, Siedzenie przednich foteli oraz tylnej ławki posiada specjalne wyprofilowanie zapobiegające tzw. nurkowaniu
i zapewniające ochronę miednicy w przypadku zderzenia czołowego.

W razie zderzenia czołowego pasażerów chronią również inne elementy wyposażenia – ulegająca odkształceniu konstrukcja kierownicy wykonana z magnezu czy też paddingi i metalowa osłona kolumny kierownicy ograniczające ryzyko obrażeń dolnych kończyn. Nowe Kangoo jest wyposażone ponadto w system składania pedału gazu w celu ograniczenia ryzyka obrażeń kostek kierowcy.

W celu zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu osoby siedzące z przodu mają do swojej dyspozycji siedzenia wyposażone w zagłówki pochłaniające energię w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ta wprowadzona w Clio III technologia pozwala na znaczne ograniczenie obrażeń szyi podczas zderzenia powodujące gwałtowne szarpnięcie głowy do przodu. Regulacja wysokości zagłówków odbywa się poprzez przesunięcie zagłówka na prowadnicy - nie ma już wsuwanych w oparcie prętów. Tylne miejsca są wyposażone w trzy wsuwane w oparcia zagłówki, co zapewnia lepszą widoczność do tyłu. Ławka została również wzmocniona, aby utrzymać przesuwające się podczas zderzenia bagaże. Całości dopełnia siatka utrzymująca bagaże (montowana w opcji), zabezpieczająca pasażerów przed ewentualnym przesunięciem się przedmiotów znajdujących się w bagażniku.

W przypadku instalacji fotelika dla dziecka na przednim siedzeniu istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Dzięki systemowi Isofix, oferowanemu również na bocznych miejscach z tyłu, można łatwo i bezpiecznie zamocować fotelik dla dziecka.

 

źródło: Renault

Komentarze