Nabywców Q50 ucieszy także fakt, że systemowi bezpośredniego kierowania adaptacyjnego towarzyszy najnowsza technologia Infiniti z zakresu prowadzenia, a mianowicie aktywny asystent toru jazdy (ALC − Active Lane Control). Jest to unikalny system, który wykorzystuje system kierowania adaptacyjnego do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni. Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego pasie ruchu, co znacznie zmniejsza potrzebę korekty kierownicy przy podmuchach bocznego wiatru czy też przy niewielkich zmianach kątów nachylenia nawierzchni.
System DAS jest wyposażony w potrójne zabezpieczenie (trzy oddzielne elektroniczne moduły sterujące), mimo iż intensywne testy przeprowadzone w warunkach rzeczywistych, na dystansie 400 tysięcy kilometrów, dowiodły jego absolutnej bezawaryjności. Dodatkowym zabezpieczeniem jest tradycyjny mechanizm zwrotniczy. W normalnych warunkach sprzęgło rozłącza ten mechanizm, aby nie zakłócał on reakcji na ruchy kierownicy.
System bezpośredniego kierowania adaptacyjnego i aktywny asystent toru jazdy są elementami standardowymi dla Infiniti Q50 3.5 Hybrid, zaś opcjonalnymi dla Q50 2.2d. Wersje Infiniti Q50 bez systemu DAS są natomiast wyposażone w elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, które daje kierowcy możliwość dostosowania oporu kierownicy do jego preferencji.
źródło: Infiniti