X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

citroen c5 bezpieczeństwo, euro ncap

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2008-02-26
Strona główna -> Citroen -> C5 -> 3 (2008-dziś)

Nowy sedan C5

Uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Już na etapie projektowania nowego modelu C5, zarówno wersji sedan jak i Tourer,

Citroën uczynił z bezpieczeństwa swój priorytet. Dzięki temu C5 dysponuje bezpieczną
konstrukcją i wyjątkowo skutecznymi systemami bezpieczeństwa, korzystającymi z doświadczenia i technologii marki. To wszystko gwarantuje pasażerom nowego C5 komfort i spokojną podróż.


Możliwość wezwania pomocy w wyjątkowych sytuacjach
W każdej nagłej sytuacji, wymagającej natychmiastowego wezwania pomocy (gdy jesteśmy świadkiem lub ofiarą wypadku, w którym są ranni, czy też np. ofiarą napadu), nowy C5 oferuje możliwość skorzystania z usługi Citroën Urgence, która jest dostępna w połączeniu z systemem nawigacji satelitarnej NaviDrive.


Ta darmowa usługa, aktualnie dostępna (24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu) w 8 europejskich krajach, pozwala pasażerom samochodu połączyć się ze specjalnym, dedykowanym centrum pomocy. Połączenie może być nawiązywane automatycznie, na przykład po zderzeniu, lub ręcznie, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku « SOS ». W przypadku, gdy kierowca nie jest w stanie mówić i przedstawić swojej sytuacji, samochód zostaje zidentyfikowany i zlokalizowany za pośrednictwem systemu GPS, a na miejsce zdarzenia zostaje wysłana pomoc. System ten pozwala zyskać cenne minuty, które niekiedy mogą zadecydować o ludzkim życiu.

Pewne zachowanie na drodze i skuteczny układ hamulcowy
Nowy C5 został wyposażony w systemy zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego:

  • Układ jezdny został dopracowany pod kątem zapewnienia jeszcze lepszego kompromisu pomiędzy precyzją prowadzenia i tłumieniem wibracji, z korzyścią dla komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Nowy C5 został wyposażony w doskonały układ jezdny stosowany wcześniej w C6, który zapewnia doskonałe trzymanie się drogi. Duża sztywność nadwozia nowego C5 pozwoliła zoptymalizować działanie układu jezdnego i zagwarantować stabilne rozłożenie naprężeń pionowych na wszystkie cztery koła, czego wynikiem jest doskonałe zachowanie na drodze. Wyjątkowo precyzyjna regulacja zawieszenia przyczynia się do zapewnienia lepszej stabilności samochodu, a co za tym idzie pewniejszego trzymania się drogi.
  • Montowane w całej gamie samochodów opony Michelin także stanowią istotny czynnik wpływający na niezawodność, tym bardziej, że mogą być wyposażone w system kontroli ciśnienia, który pozwala wykryć zbyt niskie ciśnienie lub wręcz uniknąć przebicia opony.
  • Dodatkowo, nowy C5 został wyposażony w bardzo skuteczny układ hamulcowy - z przodu w wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy od 304 do 330 mm, z tyłu zaś w tarcze o średnicy 290 mm. Systemy kontrolujące i wspomagające hamowanie (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania BAS), a także pomagające w utrzymaniu toru jazdy (ABS, ESP) są montowane seryjnie. Gwarantują one optymalną kontrolę nad samochodem nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach.
  • Nowy C5 oferuje liczne systemy wspomagające prowadzenie i zapewniające kontrolę nad samochodem, takie jak ogranicznik/regulator prędkości, system kontroli ciśnienia w oponach, dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe lub system sygnalizujący niezamierzone przekroczenie linii na jezdni (AFIL), który stanowi jeden z pierwszych na świecie systemów stanowiących odpowiedź na problem spadku koncentracji kierowcy. System ten wykrywa przypadki niezamierzonej zmiany pasa ruchu, której nie towarzyszy włączenie kierunkowskazu, na autostradzie lub drodze ekspresowej przy prędkości powyżej 80 km/h.

 

Bezpieczeństwo bierne na najwyższym poziomie
Konstrukcja nadwozia nowego C5 została szczególnie wzmocniona. W części przedniej znajdują się strefy kontrolowanego zgniotu, zaopatrzone w elementy absorbujące energię uderzenia, a także w specjalną aluminiową belkę. Dodatkowe wzmocnienie dolne, które zostało przedłużone pod podłogą i górne, zlokalizowane nad nadkolem, optymalizują zachowanie samochodu w przypadku zderzenia czołowego. W środkowej części nadwozia, konstrukcja płyty podłogowej i słupków drzwiowych, wykonanych z blachy o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości, ma za zadanie usztywnić nadwozie i w przypadku kolizji uczynić z kabiny prawdziwą kapsułę
ratunkową.


Wzmocniona w środkowej części konstrukcja nadwozia odgrywa ważną rolę w przypadku zderzenia bocznego. Na wzmocnienie składają się środkowe słupki, połączone w górnej części przez centralne wzmocnienie dachu kabiny i oparte na belkach podłogowych. Całość uzupełniają przednie drzwi, także zaopatrzone w elementy wzmacniające, które przyczyniają się do większego usztywnienia konstrukcji.


Aby zapewnić optymalny poziom bezpieczeństwa biernego, nowy C5 oferuje komplet niezawodnych systemów, których zadaniem jest zapewnienie ochrony pasażerom:

  • Nowy C5 jest seryjnie wyposażony w siedem poduszek powietrznych. Kierowca i pasażer siedzący z przodu są zabezpieczeni przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Kształt poduszki kierowcy został zoptymalizowany dzięki nieruchomej centralnej części kierownicy. Poduszka powietrzna na wysokości kolan zapewnia lepszą ochronę kości piszczelowych i kolan kierowcy, minimalizując siłę uderzenia o kolumnę kierownicy, która ponadto składa się o 65 mm. Kurtyny powietrzne chronią głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Siedem poduszek powietrznych może zostać uzupełnionych przez dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu.
  • Wszystkie siedzenia zostały wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy montowane na miejscach przednich mają regulowaną wysokość, pirotechniczne napinacze i ogranicznik siły napinania.
  • Wszystkie pięć miejsc jest wyposażonych w system kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa. System ten ostrzega kierowcę za pomocą kontrolek świetlnych – symbolu samochodu na wyświetlaczu konsoli dachowej – i dźwiękowych. Jest to bardzo skuteczny sposób kontroli, w szczególności zapięcia pasów przez dzieci na tylnych siedzeniach.

 

źródło: Citroen

Komentarze