X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa Honda CR-V - crash test

2013-06-26
Strona główna -> Honda -> CR-V -> 4 (2012-dziś)

System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS). LKAS identyfikuje linie ograniczające pas ruchu pojazdu, przetwarzając informacje dostarczane przez kamerę. W momencie wykrycia, że samochód jest bliski przekroczenia linii pasa ruchu, system odpowiednio wspomaga obrót koła kierownicy aby pomóc prowadzącemu utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Tempomat adaptacyjny (ACC). Dzięki ACC kierowca może zaprogramować zarówno odpowiednią prędkość jazdy, jak i dystans do poprzedzającego pojazdu. W momencie, gdy odległość zmniejszy się poniżej ustalonego poziomu, system natychmiast przyhamuje pojazd. Jeśli wymagana jest większa siła hamowania, system wyemituje ostrzeżenie.

System ograniczający skutki kolizji (CMBS). CMBS monitoruje dystans pomiędzy Hondą CR-V a poprzedzającym pojazdem, ostrzegając kierowcę o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, a gdy kolizja jest nieunikniona, pomaga zredukować jej skutki.

Wszystkie systemy ADAS mają wspomagać kierowcę, a nie całkowicie go zastąpić.

Struktura nadwozia typu ACE. Struktura ACE zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeństwo w razie wypadku w rzeczywistych warunkach drogowych. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia została zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujące na siebie impakt kolizji. Struktura ACE redukuje jednocześnie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspółosiowego ustawienia samochodów biorących udział w zderzeniu, co jest szczególnie istotne w przypadku czołowego zderzenia pojazdów o różnych wysokościach, masach i sztywnościach nadwozi.

Ochrona pieszych. Konstrukcja przedniej części nowej Hondy CR-V absorbuje energię zderzenia podczas wypadku z udziałem pieszego. Elementy zaprojektowane w celu złagodzenia jego skutków to:
- Zachowanie wolnej przestrzeni bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika, dzięki czemu pieszy nie będzie miał kontaktu z twardymi, nieodkształcającymi się elementami komory silnikowej
- Osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym.
- Mocowania błotników przednich i zawiasy maski silnika absorbujące energię uderzenia.

System ograniczania urazów kręgosłupa. Przednie fotele Hondy CR-V zostały wyposażone w system ograniczania urazów kręgosłupa szyjnego, który opracowano, by zminimalizować poważne urazy kręgów szyjnych w przypadku zderzeń tylnych.

O nowej Hondzie CR-V. Nowa Honda CR-V kontynuuje dzieło protoplasty, oferując połączenie wysokiej wydajności i osiągów samochodu osobowego oraz funkcjonalności i bezpieczeństwa SUV-a. Praktyczne wnętrze auta oferuje imponującą przestrzeń ładunkową, wynoszącą nawet 1648 litrów. Samochód został również wyposażony w system łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40. W związku z tym, wystarczy jedynie pociągnąć odpowiedni uchwyt, aby przekształcić pięcioosobową kabinę pasażerską Hondy CR-V we wszechstronną bagażówkę.

Honda CR-V 1,6 l i-DTEC jest dostępna z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonałe osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niską emisję CO2 (119g/km). Nowy wariant wejdzie do sprzedaży jesienią 2013 roku.

Nowy wariant został wyposażony w tryb ECON, który pomaga obniżyć zużycie paliwa oraz w Asystenta Eco, który umożliwia kierowcom zbliżenie ich stylu jazdy do tego, który najlepiej służy niskiemu zużyciu paliwa. Standardem w Hondzie CR-V 1,6 l i-DTEC będzie też system Idle Stop.

Od wprowadzenia Hondy CR-V na rynek w 1995 roku, na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk tego modelu. CR-V pozostaje zatem jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie i jest oferowany w ponad 160 krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i Afryce.

O Euro NCAP. Euro NCAP oferuje klientom branży motoryzacyjnej wiarygodne i niezależne testy poziomu bezpieczeństwa zapewnianego przez najbardziej popularne modele sprzedawane na Starym Kontynencie.

Organizację powołano do życia w 1997 roku i obecnie działa ona przy wsparciu siedmiu europejskich rządów, Komisji Europejskiej oraz organizacji motoryzacyjnych i konsumenckich w każdym z krajów członkowskich. Euro NCAP jest motorem istotnych zmian w zakresie poprawy poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez nowe modele samochodów.

System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeństwa, w efekcie czego klienci otrzymują zrozumiały, pojedynczy rezultat. Wprowadzony w lutym 2009 roku, nowy algorytm oceniania wykorzystuje tzw. wynik ważony, łączący wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosłych (50%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupełnia dostępność urządzeń i systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (10%).

 

źródło: Honda

« < 1 2 > »

Komentarze